Beste,
Ik ben voorzitter van een VZW. Sinds april dit jaar heeft onze watermaatschappij gekozen voor een domiciliëring. Daarvoor betaalde ik telkens handmatig de driemaandelijkse facturen. Bij domiciliëring moet de watermaatschappij normaal gezien het te betalen bedrag aanbieden aan onze bank die zij op haar beurt de som automatisch van onze bankrekening aftrekt.
Nu zit ik met een probleempje: we hebben sinds april 2 facturen ontvangen (nu zonder de overschrijvingsstrook natuurlijk want het gaat om een domiciliëring). Tot vandaag de dag is er niets van de bankrekening afgetrokken. Dus ik bel naar de watermaatschappij om te vragen hoe het nu zit met die facturen. Volgens hun weten zijn de beide facturen reeds betaald (namelijk op de vermelde datums). Voor de zekerheid zoek ik de datums nog eens op, maar geen enkele betaling te bespeuren...
Wat is het beste wat ik kan doen?
(1) doen alsof ik ervan uitga dat de facturen betaald zijn en gewoon blijven wachten. Als de watermaatschappij zegt dat de facturen betaald zijn so be it.
(2) actie ondernemen en kijken wat er precies is gebeurd (bv. vragen aan de watermaatschappij op welke bankrekening de facturen gestort worden of eens bij de bank langsgaan).
Wat zijn de gevolgen als ik voor de eerste keuze ga?
Bedankt