Ik heb een domeinnaam geregistreerd bij een nederlandse webhoster. Door omstandigheden is de factuur mij ontgaan, waarna die firma volledig terecht een Nederlands incassobureau ingeschakeld heeft.
Die rekening, alhoewel ze buitensporig veel kosten aanrekenden, heb ik betaald. (schuld van 10 euro, 24 euro kosten)
Vandaag krijg ik weer een brief aan van het incassobedrijf dat ik niet binnen de opgegeven termijn betaald heb, en dat ik nog eens 12 euro moet betalen aan kosten, binnen de 5 dagen na briefdatum. De brief is gedateerd 27 april, terwijl het nu al 4 mei is. Dit is dus al 7 dagen terwijl ik binnen de 5 moet betalen!!! Als ik vandaag de overschrijving doe gaat het geld waarschijnlijk pas maandag bij hun zijn, veel te laat dus volgens hun.
Nu is mijn vraag: Kan ik mijn schuld beschouwen als afgelost aangezien ik braaf de vorige rekening betaald heb? Ik ga ze morgen zoiezo bellen om hen duidelijk te maken dat ik hun brief veel te laat ontvangen heb. Maar iets zeg mij dat ze daar geen oor voor zullen hebben.
Dit lijken mij meer gangsterpraktijken, en ik vrees dat ze mij niet gerust gaan laten. Dus ik zou willen weten waar ik nu sta...