Geen origineel van digitaal ondertekend document

BEPAK
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geen origineel van digitaal ondertekend document

#1 , 12 feb 2025 16:00

Ik heb een document ondertekend via het online platform Signrequest. Ik wou nu het contract nog eens nalezen omdat er onenigheid is over iets, maar het lukt mij niet meer dit te openen. De link lijkt nog te werken, maar het achterliggende document blijft eeuwig laden en is dus niet meer leesbaar.
Mijn enige oplossing leek om aan de andere partij te vragen mij een kopie te bezorgen. Dit hebben ze gedaan, maar nu krijg ik een heel vreemd gevoel, het lijkt dat er een paragraaf is aangepast... Toevallig (?) het stuk wat ik in vraag stelde. Het komt ook niet (meer?) overeen met wat er in het huishoudelijk reglement staat, wat ik wel nog kan downloaden.

Is er iets wat ik kan doen? Telt het enkel delen van de link als bewijs dat ik mijn versie heb ontvangen en had ik maar eerder het document ergens moeten opslaan? En primeert het contract nu over het huishoudelijk reglement waarnaar in dat contract verwezen wordt?

Concreet staat in het contract een kortere uitsteltermijn dan in het reglement, en er staat ook bij dat ze uitstel mogen weigeren, wat in het reglement niet vermeld stond. Dit nadat ik effectief om uitstel gevraagd heb, dat ze geweigerd hebben... Er staat ineens ook nog bij dat we een boete moeten betalen als we later starten.
Laatst gewijzigd door BEPAK op 12 feb 2025 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

GB2702

#2 , 12 feb 2025 16:06

heb je al contact opgenomen met signrequest zelf over dit probleem? misschien is er daar gewoon iets fout

BEPAK
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2025 20:55

Ik heb het inderdaad eens gevraagd bij Signrequest, maar zij zeggen dat de eigenaar het document heeft verwijderd en ze hier niets aan kunnen doen. Alle macht ligt dus bij de tegenpartij en ze konden nu in het document zetten wat ze wilden.
Kan dat inderdaad dat je nooit een kopie ontvangt van een contract, of dat het enkel via een tijdelijke link gedeeld wordt en je nadien maar pech hebt?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”