Auto niet opgehaald in buitenland

Wall
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Auto niet opgehaald in buitenland

#1 , 27 jun 2024 13:32

Ik heb reeds meer dan 1 jaar een Belgische wagen staan die niet word opgehaald door de eigenaar.
De wagen werd door het gerechtshof geblokkeerd en werd na een procedure na 5 jaar weer vrijgegeven, door de eigenaar werd ik (op gelegaliseerd document) gevraagd de wagen op te halen.
De eigenaar komt de wagen echter niet ophalen en is dit ook niet van plan, heb reeds herhaaldelijk mails en whatsapp berichten gestuurd.
Wat kan ik in dit geval doen?
Dank voor de raad

Franciscus

#2 , 27 jun 2024 22:18

Hebt u een en ander op papier of in mail staan?
Is de persoon al in gebreke gesteld en en factuur gestuurd wegens overbrengen en staangeld?

Wall
Topic Starter

#3 , 28 jun 2024 12:17

Inderdaad, ik heb reeds mails en whatsapp berichten gestuurd ivm staangeld en met de vraag wanneer ze hem komen ophalen wat ik met de wagen moet doen.

Reclame

Franciscus

#4 , 01 jul 2024 17:06

Al een aangetekende brief gestuurd met een maning tot betalen van de kosten (ingebrekestelling) en met wat de factuur zal laten oplopen per dag / week.
Als u al een factuur kan opmaken kan u deze vb al opmaken tot op datum X
De AS stuurt u op met een Antwoord / Reponsekaart ..
Dat is aangetekend in 2-voud (een exemplaar voor u ) met in bijlage dus de kostenrekening / factuur
U vermeld ook dat u de brief ook per gewone post zal verzenden en in de gewone brief schrijft u dat het ook via AS zal gebeuren.
Dan heb u eindelijk iets in handen waarmee u naar de rechtbank kan gaan om betaling te eisen of voertuig aan u te laten toewijzen als (gedeeltelijke ) betaling.

Wall
Topic Starter

#5 , 03 jul 2024 21:53

Ik zal dit zeker proberen met aangetekend schrijven. Dank u voor de informatie

Terug naar “Handelspraktijken”