Dag forumleden,
Wij hebben via e-mail om een opdracht gevraagd bij een leverancier voor de opmaak en levering van goederen. Het kan van enig belang zijn te melden dat deze e-mail reeds het lever- en facturatieadres, alsook details voor de afwerking bevatte. Het gaat namelijk over een op maat en klantspecifiek gemaakt product.
De leverancier heeft deze goederen zonder enige communicatie geleverd. Omdar er nooit reactie is gekomen op onze e-mail, gingen wij ervan uit dat de leverancier geen tijd of interesse had in de opdracht en hebben wij besloten om 3 dagen later de goederen elders te bestellen.
Tot onze verbazing ontdekte wij dan ook dat de leverancier de goederen geleverd heeft. Dit pakket hebben wij overigens zelf ontdekt, want ook voor de levering heeft de leverancier ons niet op de hoogte gebracht.
De leverancier uit nu zijn ongenoegen, want hij is van mening dat de e-mail een duidelijke bestelling was. Wij zijn dan weer van mening dat enige communicatie met prijsopgave en leveringstermijn deze issue makkelijk had kunnen voorkomen.
Nadat wij de leverancier via e-mail onze verbazing hebben laten blijken kon er niet snel genoeg gereageerd worden. Uiteindelijk wordt er nu gevraagd dat wij de geleverde goederen zelf en vooral op eigen kosten retourneren. Overigens kan de leverancier wellicht niet veel meer doen met dit product, maar dat kan bijzaak zijn.
Wij willen gerust niet moeilijk blijven doen en dit op onze kosten retourneren. Toch blijven wij met een nare nasmaak zitten. Welke partij staat hier nu recht in de schoenen?
Met vriendelijke groeten,
Ken