Beste lezers,
dit thema blijft me bezig houden. Ik ben reeds jaren hiermee bezig en wil toch binnenkort met mijn worstenkram beginnen. Helaas kan ik nooit de juiste informatie vinden.
De wetgeving zegt dan het is toegelaten op alle openbare plaatsen; wegen en ook parkings etc. Maar toch zie ik steeds dat de machtiging (vroeger leurkaart) niet voldoende is; maar dat men steeds ook een toelating van de gemeente moet hebben.
Voorbeeld 1: ik wil mijn worstenkram in een industrieterrein opzetten. Moet ik dit dus weer bij de gemeente aanvragen?
Voorbeeld 2: Ik wil mijn worstenkram op een park and ride parking neerzetten. Dus ook hier weer bij de betroffen gemeente aanvragen?
En wat is als ze mijn aanvraag gewoonweg weigeren? Ik heb van mensen vernomen dat bij ons in de gemeente alle aanvragen geweigerd worden omdat het bestuurd niet hier en daar een kram wil hebben staan.....Pffff
Graag wat meer info. Is hier misschien iemand die een ambulante handel heeft en me kan inlichten of de toelating van de gemeente echt noodzakelijk is?
Bedankt
Sissy