Maatshappelijke zetel op magazijn
Geplaatst: 03 okt 2023 13:57
Graag willen wij een korte toelichting geven op de huidige situatie betreffende ons recent aangeschafte magazijn, dat zich in onze BV bevindt en waar er een huurder was bij de overname.
Onlangs zijn wij op de hoogte gesteld van een ontwikkeling die ons heeft verrast. Het blijkt dat de huurder zijn maatschappelijke zetel in april van dit jaar heeft verplaatst naar het adres van het gehuurde magazijn. Dit is gedaan zonder ons medeweten en zonder overleg met de vorige eigenaar van het pand, ondanks het feit dat het huurcontract expliciet bepaalde dat een dergelijke verplaatsing niet was toegestaan.
Wij hebben enkele vragen en zorgen met betrekking tot onze situatie, waarvan wij hopen dat u ons kunt verduidelijken:
Juridische gevolgen: Welke juridische gevolgen heeft de verplaatsing van de maatschappelijke zetel naar ons pand? Kan dit leiden tot het ongeldig verklaren van het huurcontract of andere juridische complicaties?
Fiscale implicaties: Zijn er fiscale implicaties verbonden aan deze verplaatsing van de maatschappelijke zetel? Moeten wij ons zorgen maken over eventuele belastingkwesties als gevolg hiervan?
Faillissementsscenario: In het geval dat de huurder failliet zou gaan, wat zouden dan de mogelijke gevolgen zijn voor ons als eigenaar van het pand en het lopende huurcontract? Zijn er bijzondere aandachtspunten die we in overweging moeten nemen?
Beƫindiging van het huurcontract: Mocht het nodig zijn om het huurcontract met de huidige huurder te beƫindigen, wat zijn dan onze rechten en beperkingen met betrekking tot het verplaatsen van de maatschappelijke zetel? Kunnen we technisch gezien niemand anders inzetten zolang zijn zetel daar staat?
Wij waarderen uw inzichten en advies om ons te helpen begrijpen hoe we het beste kunnen handelen.
Alvast bedankt.
Onlangs zijn wij op de hoogte gesteld van een ontwikkeling die ons heeft verrast. Het blijkt dat de huurder zijn maatschappelijke zetel in april van dit jaar heeft verplaatst naar het adres van het gehuurde magazijn. Dit is gedaan zonder ons medeweten en zonder overleg met de vorige eigenaar van het pand, ondanks het feit dat het huurcontract expliciet bepaalde dat een dergelijke verplaatsing niet was toegestaan.
Wij hebben enkele vragen en zorgen met betrekking tot onze situatie, waarvan wij hopen dat u ons kunt verduidelijken:
Juridische gevolgen: Welke juridische gevolgen heeft de verplaatsing van de maatschappelijke zetel naar ons pand? Kan dit leiden tot het ongeldig verklaren van het huurcontract of andere juridische complicaties?
Fiscale implicaties: Zijn er fiscale implicaties verbonden aan deze verplaatsing van de maatschappelijke zetel? Moeten wij ons zorgen maken over eventuele belastingkwesties als gevolg hiervan?
Faillissementsscenario: In het geval dat de huurder failliet zou gaan, wat zouden dan de mogelijke gevolgen zijn voor ons als eigenaar van het pand en het lopende huurcontract? Zijn er bijzondere aandachtspunten die we in overweging moeten nemen?
Beƫindiging van het huurcontract: Mocht het nodig zijn om het huurcontract met de huidige huurder te beƫindigen, wat zijn dan onze rechten en beperkingen met betrekking tot het verplaatsen van de maatschappelijke zetel? Kunnen we technisch gezien niemand anders inzetten zolang zijn zetel daar staat?
Wij waarderen uw inzichten en advies om ons te helpen begrijpen hoe we het beste kunnen handelen.
Alvast bedankt.