Ik heb voor iemand op vertrouwen gewerkt (dus geen contract opgesteld) als zelfstandige, heb er drie dagen (29 u) gewerkt en toen werd er moeilijk gedaan over mijn tarief, maar ik moest nog factureren.
Hun kant van het verhaal: ik zou het computerprogramma onvoldoende beheersen waardoor ik toch niet mijn gebruikelijke tarief kan factureren.
Mijn kant van het verhaal: ik moest dingen doen waarvan ze wisten dat ik het nog niet kon + ik kan het computerprogramma inderdaad nog niet 100%, maar ze gebruiken het zéér simplistisch waardoor ik vind dat de vertraging ligt aan de gebruikelijke inwerkperiode + het feit dat ik alleen maar dingen moest doen die nieuw waren voor mij.
Ik heb dan geprobeerd via mail (bewijs) tot een compromis te komen (en heb ook toegevoegd dat ik pas terug wil gaan wanneer dit uitgeklaard is.. m'n andere klant had me nl. inmiddels nodig op de dag dat ik normaal terug zou gaan en die afspraak kon niet verzet worden), maar ik kreeg geen reactie meer. Ik heb bijgevolg de samenwerking stopgezet, vermeld hoeveel uren ik aan elk aspect gewerkt heb en gevraagd wat ze dan voorstellen als betaling.
Nog steeds geen reactie, misschien had ik dit moeten verwachten..
Wat moet ik nu doen? Of heb ik (naast het niet maken van een contract) een fout gemaakt waardoor ik nu de gewerkte uren kwijt ben?
Het enige van bewijs dat ik heb zijn documenten (waar ik aan gewerkt heb die ik anders niet had kunnen hebben) en mails; maw enkel een begin van een bewijs.
Dankjewel