Herroepingsrecht B2B
Geplaatst: 29 apr 2021 19:58
Hallo,
Ik zal even kort proberen de situatie de schetsen:
We hadden onze grootformaat printer bij een depot geplaatst omdat we deze wenste te verkopen (contract van 6 maand), indien de printer na 6 maand niet verkocht was door deze tussenpersoon, mochten we deze zonder kosten terug ophalen.
Na +/- 4 maand kwam er geen schot in de zaak, en zijn we met deze tussenpersoon tot een overeenkomst gekomen dat we onze printer terug mochten ophalen, zonder de verbrekingsvergoeding te betalen, maar in de plaats een andere oude printer aan hem overlieten voor een symbolische euro.
Voor de verkoop (twv 1€ excl. btw) hebben we een factuur opgemaakt waarop ook duidelijk vermeld dat de koper het toestel overneemt in de staat waarin het zich bevind en duidelijk gekend is door de koper.
De overdracht is gebeurd op 12 maart, het factuur werd betaald op 18 maart.
Vandaag krijgen we een mail van de koper, om te zeggen dat de printer niet werkt, en eist hij dat we de verbrekingsvergoeding toch betalen.
Indien we dit niet doen, zal hij verdere juridische stappen ondernemen.
De koper is ook een onderneming met ondernemingsnummer.
Kan hij dit zomaar eisen ?
Alvast bedankt voor jullie feedback en advies.
Mvg.
Ik zal even kort proberen de situatie de schetsen:
We hadden onze grootformaat printer bij een depot geplaatst omdat we deze wenste te verkopen (contract van 6 maand), indien de printer na 6 maand niet verkocht was door deze tussenpersoon, mochten we deze zonder kosten terug ophalen.
Na +/- 4 maand kwam er geen schot in de zaak, en zijn we met deze tussenpersoon tot een overeenkomst gekomen dat we onze printer terug mochten ophalen, zonder de verbrekingsvergoeding te betalen, maar in de plaats een andere oude printer aan hem overlieten voor een symbolische euro.
Voor de verkoop (twv 1€ excl. btw) hebben we een factuur opgemaakt waarop ook duidelijk vermeld dat de koper het toestel overneemt in de staat waarin het zich bevind en duidelijk gekend is door de koper.
De overdracht is gebeurd op 12 maart, het factuur werd betaald op 18 maart.
Vandaag krijgen we een mail van de koper, om te zeggen dat de printer niet werkt, en eist hij dat we de verbrekingsvergoeding toch betalen.
Indien we dit niet doen, zal hij verdere juridische stappen ondernemen.
De koper is ook een onderneming met ondernemingsnummer.
Kan hij dit zomaar eisen ?
Alvast bedankt voor jullie feedback en advies.
Mvg.