Beste,
Welke bescherming bestaat er de dag van vandaag tegen social media (Facebook) campagnes waarbij de prijzen de pan uitswingen?
Het verhaal is als volgt:
Een café-uitbater heeft op 25 juni 2019 een contract aangegaan om zijn zaak te adverteren bij de lokale bevolking.
Het spreekt voor zich dat iemand, zoals ik, die op zo'n 40 kilometer afstand woont geen behoefte heeft aan reclame van een lokale onderneming. Het kost de eigenaar per klik/view enkel maar meer geld.
Daarnaast heeft het geen enkel nut om zulke reclame te maken tijdens een pandemie waarbij het kleinste kind weet dat alle horeca zaken momenteel gesloten zijn.
Initieel spraken ze over een contracttermijn van 2 jaar, wat ze achteraf verdraaid hebben naar 48 maanden.
Bij het begin werd er 179€ aangerekend en vervolgens kwam daar nog zo'n 130€ extra bij.
We zijn nog geen 2 jaar verder en de teller staat ondertussen al op 16000€ (and counting).
De kans is uitermate klein, maar heeft deze uitbater een mogelijkheid om zoiets juridisch aan te vechten?
Het is voor een uitbater van een horeca zaak vandaag de dag al ontzettend moeilijk om het hoofd boven water te houden.
Dat vervolgens geldwolven zonder enige empathie de strop verder gaan aanspannen, daar komt mijn haar recht van omhoog.
Ik verneem graag van jullie experten verdere vragen/info/feedback.
Voor de persoon die hierin kan verder helpen, wacht vanzelfsprekend een financiële beloning.
Fijne dag nog!