Pagina 1 van 1

Op maat gemaakt product niet kunnen leveren door nalatigheid klant

Geplaatst: 15 jul 2020 10:22
door LennieK
Beste forumleden;

ik zou graag in de toekomst op maat gemaakte producten verkopen.

Nu vroeg ik mij het volgende af; om mijn producten te kunnen afwerken heb ik haarlokjes nodig van de klant.

Stel;

- klant betaald voorschot
- klant stuurt vervolgens haarlokje niet op binnen afgesproken tijd

Wat dan? Ik houd het voorschot? Zonder meer?

En maakt het een verschil als het de volgende situatie is;

- klant betaald product volledig
- klant stuurt haarlokje niet op

Wat dan? Stuur ik het onafgewerkte product toch op? Stuur ik niets op?

Of de volgende situatie;

- klant betaald
- stuurt haarlokje niet op en wenst bestelling te annuleren

En maakt het een verschil in welk land de klant woont?

Re: Op maat gemaakt product niet kunnen leveren door nalatigheid klant

Geplaatst: 15 jul 2020 12:15
door Thomas Morus
U zet in de verkoopsvoorwarden dat het voorschot niet wordt terugbetaald als ze hun goudlokje niet insturen.
Verder ook dat de Belgische wetgeving van toepassing is.