Hallo,
Het is nu al een tijdje dat ik ondervind dat een aantal van mijn klanten hun facturen pas betalen nadat de betaaltermijn verstreken is en ik 2 keer een betalingsherinnering stuur.
Vind ik wel vervelend, ik spring voor hen in de bres, het moet altijd vlug vlug gaan, het zou aangenaam zijn moet ze even snel betalen. Dan voel je dat uw inspanningen geapprecieerd worden. Soit.
Ik hanteer een betaaltermijn van 2 weken. Nu zat ik na te denken vanaf wanneer je een betalingsherinnering kan sturen maar dat het toch nog beleefd en niet te opdringerig overkomt. Ik ken mijn klanten, vaak zijn ze chaotisch en druk bezig met hun bedrijvigheden waardoor administratie en betalingen wellicht wat achteruit geschoven worden.
Nu wacht ik nog 2,5 weken na de betaaltermijn om een herinnering te sturen.
Om het wat te kaderen, ik werk als zelfstandig tekenaar in de bouwsector.
Wat is jullie advies of ervaringen hierin?
Mvg Simon & Annelies