ik koop in 2016 een softwarepakket om mijn boekhouding te doen, met een voor zover ik kan zien "oneindige" licentie.
om dit pakket (legaal) te kunnen gebruiken op een pc moet de leverancier een registratiecode aanmaken en doorsturen zodat het programma "gedeblokkeerd" is.
nu is het helaas zo dat met regelmaat van de klok die registratiecode (en dus de deblokkering) verloren gaat tgv een windows update.
de technische dienst van die leverancier heeft in het verleden reeds aangegeven dat dit een bug is(!!) in hun software.
nu heb ik het opnieuw voor, en ik krijg geen registratiecode niet meer want "ze hebben hun licentiemodel gewijzigd naar een jaarlijks abonnement", dat is dan 100 euro of eigenlijk beter 400 euro (ik rond even af).
los vh feit dat ik geen zin heb om 100 of 400 euro te betalen voor iets waar ik reeds voor betaald heb vind ik het pure diefstal om dit nog maar te durven. vragen voor iets waar ze zelf schuld aan hebben
kan dit zomaar ? en zo niet, hoe kan ik hier best verweer tegen aantekenen ?
ik moet mijn BTW straks indienen .... dus als dat niet lukt heb ik daar ook nog eens schade door

alvast hartelijke dank voor het advies