Ik heb een probleem dat ik hier wil bespreken.
Voor de corona crisis ben ik door een vertegenwoordiger van een reclame bedrijf benadert geweest met de vraag of ik geen reclame voor mijn bedrijf wilde in de menukaart van een lokale taverne.
Dit zou iets van een 500€ kosten en is voor het hele seizoen 2020(maart tot oktober). Nu heb ik hier in toegestemd en nog voor de betalings deadline is de corona crisis op de proppen gekomen. Aangezien het niet duidelijk was wanneer de horeca weer open zou gaan, heb ik het factuur ook niet betaald. Ik was er bijna zeker van dat dit bedrijf mij een aangepaste factuur zou sturen aangezien ik zou betalen voor een heel seizoen maar nog geen half seizoen reclame krijg.
Tot mijn grote verbazing krijg ik toch nog het volledige factuurbedrag aangerekend. Ik word hier van op de hoogte gesteld door een brief van Fortis. Zij doen blijkbaar de inning van de facturen.
Ik heb onmiddellijk dit reclame bedrijf gemaild dat het niet serieus is dat ik het volle pot betaal maar nog niet eens de helft terug krijg en ik dus een aangepast factuur verwacht.
Zoals verwacht wordt er niet gereageerd op mijn e-mail.
Nu krijg ik gisteren weer een schrijven van Fortis waar ik word aangemaand om binnen de 10 dagen te betalen anders volgen er gerechtelijke stappen.
Ik stuur nu weer een mail naar Fortis en dit reclame bedrijf dat ik niet van plan ben om een heel seizoen te betalen terwijl ik nog niet eens van een half seizoen kan genieten. Op dit moment is dit horeca bedrijf wel weer geopend, maar nog steeds zonder menu en dus zonder mijn reclame.
Voor ik naar een advocaat ga, zou ik graag hier informatie inwinnen. Wat denken jullie? Heb ik gelijk en moet dit bedrijf mij een ander factuur aan maken? Of ben ik gewoon dom geweest door in zee te gaan met zo'n malafide bedrijfje en ik best betaal voor alles nog duurder wordt?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!