Hallo ik had een aantal vragen .
Ik heb op 01/10/08 een handelscontract getekend van 3 / 6 /9 jaar.
nu heb ik deze aangetekend opgestuurt naar de verhuurder dat ik wil afzien van mijn handelshuurcontrakt .
Het zit zo ik baat er een kinderdagverblijf in uit , nu heb ik controle en inspectie van kind en gezin gekregen ,omdat ik een aanvraag heb gedaan om mijn attest van toezicht te krijgen , dus als ik dat heb kunnen de ouders het fiscaal inbrengen .
nu is het pand voledig ongeschikt voor kinderopvang bv, geen buitenruimten , niet voldoende verlucht waar ze slapen ( omgeboude kelder met lucht ventilators ,) , en veel te hoge temperatuuren nu heb ik in de zomer binnen 32 grade gehad ( zeker te warm voor de kindjes )
nu heb ik vernomen van kind en gezin dat ik mijn beroep helaas niet in dat pand kan uitoefenen . Nu zijden ze zo rap mogelijk te verhuizen als ik mijn zaak verder wil uitoefenen .
nu kan ik zeker niet in dat pand blijven wat ik zeer spijtig vin nu eist mijn huurbaas dat ik mijn 3 jaar uit doe maar ik mag mijn beroep apselut niet uit oefenen in deze handelsruimten .nu ging hij akkoord om op 1 december
mij te laten gaan maar moet wel een schade vergoeding betalen van 17000 euro ,dit kan ik echt niet opbrengen en kan ook zeker niet blijven moet ik nu echt mijn zaak fallit laten verklaren om van mijn huurcontract af te kunnen komen . nu ben ik ook van de buuren te weten gekomen als het heftig regend dat gewoon de kelderruimten onderwater staat
en daar slapen al mijn opvang kindjes dit heef de huurbaas mij niet verteld het is echt een soort overmacht kan ik echter niet op ander manieren van dat huurcontract af geraken al ik blijf gaan de klante weg omdat ze het niet kunnen fiscaal inbrengen en dan kan ik helaas ook geen huur meer op brengen . ik hoop dat je mij kunt helpen mvg katja