fout in de factuur: kan een firma zomaar meer € vragen?

Innana
Topic Starter
Berichten: 36

fout in de factuur: kan een firma zomaar meer € vragen?

#1 , 26 jan 2009 13:18

Ik was zelfstandige in bijberoep en deed home party's. Bij de start hiervan, in april 2008, kreeg ik een factuur van mijn starterspakket met demonstratieartikelen. Deze moeten nu pas betaald worden, nu ik gestopt ben. Op deze factuur staan onder andere geschenken die we aan de gastvrouwen op de avondje gaven. Deze werden toen gefactureerd aan 0€. Nu vraagt die firma die geschenken terug omdat ik stop. Ik het contract staat enkel dat ze gefactureerd worden als ze niet worden teruggegeven, hetgeen dus al gebeurd is. Volgens mij zijn deze artikelen dan ook mijn eigendom?
Nu kreeg ik vandaag, 9 maanden later, een nieuwe factuur waarbij de 10 geschenken van 0€ worden afgetrokken en waarbij ze alle 10 opnieuw worden aangerekend aan 26,95€/stuk. Er staat bij "wegens fout op voorgaande factuur", zonder vermelding welke factuur of welke datum dan ook. Kunnen zij zomaar een factuur aanpassen en nieuwe bedragen vragen hiervoor?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding