Ik werkte tot voor kort als zelfstandige in bijberoep voor een firma die home party's verzorgt. Ik heb hier nu enkele vraagjes over:
- Zij beweren dat ik een attest van hen nodig heb om mijn inschrijving bij de sociale kas stop te zetten maar als zelfstandige beslis ik toch zelf wanneer ik stop en heb ik toch geen bewijsje nodig van een firma waar ik een contract mee had of waar ik dus diensten voor leverde op zelfstandige basis? (ook het boekhoudkantoor waar ze mee samen werken zegt dat ze dit formulier nodig hebben om me uit te schrijven uit hun bestanden en mijn inschrijving stop te zetten).
- Ze vragen nu ook om allerlei spullen terug te bezorgen (uitnodigingsfolders, geschenkjes, bestellijsten e.d.). Deze producten zijn echter allemaal gefactureerd aan 0€. Ze staan dus op mijn factuur, alleen heeft de firma er niets voor aangerekend. Als ze op mijn facturen staan ben ik toch niet verplicht die terug te brengen? (Niet dat ik ze nog nodig heb maar het steekt me op de moeite om er naar de andere kant van het land voor te rijden).