Kan er iemand me helpen met het volgende probleem?
Ik weet nml. niet hoe dit aan te pakken !
Betreft een foutieve levering.
Ik had in maart 2016 een bestelling geplaatst voor de levering van op maat gemaakte kartonnen dozen voor mijn
bedrijf.
Bij de bestelling/offerte werd duideljik de gewenste dikte en kwaliteit vermeld.
Bij levering bleek echter dat de kwaliteit van de dozen totaal niet overeenkwam met de gevraagde kwaliteit;
zodat de dozen dus onbruikbaar waren.
Na onmiddelijk telefonisch contact werden me gratis nieuwe dozen beloofd die binnen de 2 weken zouden geleverd
worden.
Na 2 weken wachten : nog steeds geen nieuwe dozen ontvangen natuurlijk.
Ook mijn herhaalde e-mails, naar de leverancier toe bleven onbeantwoord, en na een 3 maanden ontving ik plots
een aangetekende ingebrekestelling dat ik dadelijk de dozen diende te betalen.
Ik belde nogmaals naar de zaakvoerder van het bedrijf; deze beloofde me het probleem op te lossen en me dadelijk
terug te bellen maar liet niks meer van zich horen.
Tot ik vorige week plots een telefoon van het bedrijf kreeg met hun onverwachte voorstel om me alsnog de juiste
dozen te leveren (na 6 maanden factuur en foute levering dus !).
Ik stemde hierin (telefonisch) toe en vroeg naar een commerclële geste ter compensatie van de problemen en
foute levering.
Ze beloofden me een korting ...
Nu krijg ik net een e-mail waarin ze zeggen dat ik het volledige bedrag dien te betalen binnen
de 2 weken (hun verkoopsvoorwaarden).
De dozen werden nog niet geleverd, dat gaan ze (op mijn vraag) pas volgende maand doen.
Dus ik dien nu het bedrag van de factuur van 6 maanden geleden te betalen.
NU mijn vraag :
1. Ik had hun telefonich voorstel aanvaard : kan ik dit nu nog annuleren ?
2. Hoe zit het nu met die factuur van 6 maanden galeden?
Is die nog steeds geldig, dien ik deze levering na 6 maanden nog te aanvaarden, ook al heb ik
deze telefonisch aanvaard?
Moet het bedrijf me niet eerst een nieuwe factuur sturen met daarop de vermelding
dat hun eerste levering foutief was.
Wat kan ik doen?
Alvast dank voor jullie advies en hulp !
A. G.