Beste,
Ik heb een aantal lopende projecten lopen maar kan ze niet allen rond krijgen. Niets zo frustrerend voor klanten dat ze niet snel geholpen worden dus wil ik een project uitbesteden aan een derde partij (of partijen)
De derde partij(en) zullen zelfstandigen zijn die bepaalde taken gaan uitvoeren.
Ik ga dit uitleggen met een fictief voorbeeld.
Ik heb een project grasmaaien. Ik ga bij particulieren het gras afrijden. Ik krijg daarvoor 10euro per uur.
Nu heb ik geen tijd meer voor dat grasmaaien en wil een aantal zelfstandigen onder een soort franchising plaatsen dat ze dus onder een bepaalde merknaam graf gaan maaien.
Ik maak de reclame. Plan hun werk. Lever de klanten en ze krijgen bv 8euro per uur. En 2euro gaat dus naar mij.
Hoe kan ik voorkomen dat ze volgende week niet gewoon zelf het gras gaan maaien bij die klant voor 10euro. En dus mijn project stelen.
- Kan ik dit bv in een soort vennootschap plaatsen met aandelen. En zo via de winst mijn aandeel krijgen.
- Een contract waarin staat dat het niet mag. Maar dan nog. Hoe controleer ik het dan?
- Wat is dus een goede manier van samenwerken?
Alle begin is klein. Maar zelfs iemand aanwerven kan een probleem zijn.
- veel kosten
- De klant zijn particulieren en ze kunnen daar in het zwart beginnen terwijl dit niet mag maar jah....
Ik weet dat het nooit waterdicht kan zijn maar de vraag is dus naar de best mogelijke manier van samenwerken.
Alvast bedankt.