Postbus voor eemanszaak, Zwitserland

AnaPerun
Topic Starter

Postbus voor eemanszaak, Zwitserland

#1 , 28 apr 2015 14:49

Beste forumleden,

Mijn eenmanszaak ( website, online verkoop ) is gevestigd in België maar woon in Zwitserland samen met mijn vriend. Ik zou het adres van mijn vriend in Zwitserland willen gebruiken als postbus voor mijn zaak. Is dit rechtsgeldig, aangezien ik dit adres zou willen plaatsen op mijn privacy policy van mijn website. Is dit mogelijk of absoluut niet? Moet mijn postbus gevestigd blijven in België of mag ik mijn vriend zijn adres gebruiken mits goedkeuring.

Groetjes,
Ana

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 28 apr 2015 16:35

Een eenmanszaak staat steeds op uw domicilie, dus normaal moet dit al in Zwitserland zijn?

AnaPerun
Topic Starter

#3 , 28 apr 2015 16:50

Mijn domicilie staat in België, ik woon in bij mijn vriend in Zwitserland waarvan het adres op zijn naam staat. Mijn zaak staat op mijn domicilie van België maar wil deze niet gebruiken als adres voor op mijn website. Hiervoor heb ik een postbus nodig. Daarover mijn bovenstaande vraag...

Reclame

LeenW

#4 , 28 apr 2015 16:55

Zoals ik al zei, u hebt daar geen keuze in. Eenmanszaak is steeds op de domicilie.

AnaPerun
Topic Starter

#5 , 28 apr 2015 17:31

Dus als eenmanszaak kan ik geen postbus hebben?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 apr 2015 17:33

De zaak bent u, en je kan toch niet wonen in een postbus.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AnaPerun
Topic Starter

#7 , 28 apr 2015 17:40

Als zaak kan je toch een extra postbus hebben of gebruiken, geldt dit alleen voor een vennootschap dan???

AnaPerun
Topic Starter

#8 , 28 apr 2015 17:49

Dan ben ik volledig verkeerd geïnformeerd geweest, aagezien mij vermeld is geweest door een ADVOCAAT dat een eenmanszaak een extra postbus kan nemen.
In ieder geval bedankt voor uw antwoord.

denlowie

#9 , 28 apr 2015 17:52

Iedereen kan een postbus nemen, maar je kan daar geen adres op plaatsen, dus een zaak kan onmogelijk zijn zaak op een postbus zetten, wel kan hij daar de brieven doen toekomen.

AnaPerun
Topic Starter

#10 , 28 apr 2015 18:02

Het is niet de bedoeling dat ik mijn zaak op een postbus zet, ik wil een postbus extra gebruiken als tweede adres. Als dit wel mogelijk is, is dit dan verplicht dat het een Belgisch adres is? Kan ik mijn post ook ontvangen in het buitenland --> Zwitserland? Het gaat ook niet over de post. Ik doe online verkoop en wil in mijn Privacy policy en Terms & conditions mijn domicilie van mijn zaak niet plaatsen. ( Mij is meegedeeld dat dit wettelijk verplicht is? ) Hiervoor wil ik het adres van de postbus gebruiken, in dit geval het adres van mijn vriend in Zwitserland. Ik vraag me af of mijn documenten dan nog rechtsgeldig zijn aangezien mijn zaak gevestigd is in België maar dat er een postadres van Zwitserland te lezen staat.

denlowie

#11 , 28 apr 2015 18:13

Hoe ga je dit doen voor je leveringsbon en facturen ???

Daar is het wettelijk verplicht je adres, en BTW nummer op te staan, daar kan je onmogelijk daar een postbus adres opzetten, maar waarom maak je het toch zo moeilijk, start de zaak in Zwitserland, dan heb je een Zwitsers adres.

Bij geen enkel advocaat staat een postbus adres op zijn facturen

AnaPerun
Topic Starter

#12 , 28 apr 2015 18:25

Ik doe web advertising, ik lever geen goederen en werk met abonnementen. Mijn zaak is op dit moment niet in Zwitserland maar in België en daarvoor mijn vraag op dit forum. Mijn vraag gaat over het feit of mijn documenten ( de terms & conditions ) rechtsgeldig blijven als ik een postbus plaats uit Zwitserland los van mijn facturen...

LeenW

#13 , 28 apr 2015 18:40

Maar je woont in Zwitserland, dan werk je toch ook vanuit Zwitserland?

Franciscus

#14 , 28 apr 2015 18:52

Uw domicilie is in België maar u woont bij uw vriend i Zwitserland.
Kan u dat eens uitleggen?

AnaPerun
Topic Starter

#15 , 28 apr 2015 18:52

Ik woon nog altijd in België, maar verblijf ook in Zwitserland. Mijn domicilie is in België. Ik heb een online business waarvan mijn zaak gevestigd is in België, dan maakt het toch niet uit vanwaar ik werk of waar ik verblijf...

Terug naar “Handelspraktijken”