Betalingsvoorwaarden eenzijdig wijzigen

Ylany
Topic Starter

Betalingsvoorwaarden eenzijdig wijzigen

#1 , 26 dec 2013 18:58

Ik ben een samenwerking met een bedrijf aangegaan omdat zij diensten werden gevraagd die ze niet konden leveren. Ondertussen is dat order door de klant bevestigd aan dat bedrijf en heb ik voor mijn diensten (onderaanneming) een offerte gemaakt en ook een bestelbon van het bedrijf ontvangen.
We zijn op voorhand overeengekomen met een betalingstermijn van 7 dagen op materiaal en 30 dagen op prestaties. Werd per mail bevestigd. Maar nu krijg ik een bestelbon waarop deze voorwaarden werden gewijzigd en waarop staat dat ze mij maar zullen betalen als zij de betaling van de klant hebben ontvangen. Aangezien ik hier totaal geen controle over heb ben ik daar natuurlijk niet mee akkoord gegaan met als gevolg dat er gedreigd wordt de werken aan een andere partner te geven. Kan dit zomaar? Ondertussen heb ik in dat project al heel wat uren gestopt. Berekeningen etc..

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2013 19:36

We zijn op voorhand overeengekomen met een betalingstermijn van 7 dagen op materiaal en 30 dagen op prestaties
Staat deze overeenkomst op papier en heeft hij deze getekend ?

U heeft het recht u voorwaarden te stellen, maar hij heeft ook het recht deze te weigeren en zijn voorwaarden te stellen !

Het is aan u om te beslissen of je die voorwaarden aanvaard of niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ylany
Topic Starter

#3 , 26 dec 2013 19:44

Dit is een voorstel van zijn kant en heeft hij me zelf per mail doorgestuurd.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 dec 2013 19:53

Dit is een voorstel van zijn kant en heeft hij me zelf per mail doorgestuurd

.
Dit is natuurlijk gans anders, je heeft een bewijs, en daar zal je hem toch moeten op aanspreken !

Voor een handelaar is een overeenkomst toch zeer bindend en heilig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”