Rechtbank verklaard zaak falliet en haar eigen persoon ook .

Skullsbrusher
Topic Starter

Rechtbank verklaard zaak falliet en haar eigen persoon ook .

#1 , 28 dec 2012 19:59

Beste forumleden ,

Mijn vrouw is met haar zaak was en CVOA sinds woensdag falliet verklaard en haar eigen persoon ook falliet verklaard ,zij mag nu van de curator die donderdag is thuis geweest niks meer betalen ,
wil zeggen geen electriciteit - geen water -telefoon ,alles wat op haar naam staat dat levensbehoeftig is ,moest ik op mijn naam zetten ,nu komt de volgende vraag ,zij heeft nog lening lopen voor en auto die niet op de zaak staat maar de lening op haar eigen naam staat ,maar de auto is wel ingeschreven op mijn naam ook de verzekering als de rijtaks ,nu wij staan niet met de lening van de auto achter .
Nu is de vraag of ze de auto zouden kunnen aanslagen of niet kunnen aanslagen ,wij hebben geen samenlevingen contract of getrouwd .

Mogen wij niet zelf de lening verder betalen zodoende daar geen verdere problemen mee zouden krijgen ?

Zou ons iemand en beetje en antwoord kunnen op geven .

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2012 20:15

CVOA wil zeggen onbeperkte aansprakelijkheid van de vennoten. Schuld is bij eender wie van de vennoten haalbaar.
Geeft ook geen aparte rechtspersoon dus volstrekt persoonlijke aansprakelijkheid.

Wie heeft de wagen aangekocht? Op wie zijn naam staat de factuur dus.

Het feit dat de wagen op uw naam staat ingeschreven doet er in feite niet toe dat maakt het voertuig nog niet uw eigendom.

Gezien de lening op haar naam staat .... heeft ze dat aan de curator medegedeeld?

Skullsbrusher
Topic Starter

#3 , 29 dec 2012 02:30

lening staat op haar naam en het aankoopfactuur ook ,en neen heeft ze niet aan de curator medegedeeld .
ik weet het niet zekers natuurlijk maar vroeger telde toch op wie zijn naam het voertuig was ingeschreven ook de eigenaar rechtsmatig is geworden ?

Reclame

denlowie

#4 , 29 dec 2012 12:42

De eigenaar van een wagen is diegene op wiens factuur spreekt.

Nu de curator die komt dit zeker te weten daar de lening op haar naam staat, en dus de bank van de lening zal hun schuldvordering van deze lening moeten melden aan de curator tegen de datum van de sluitingszitting van de vorderingen, en dit is ongeveer een zestal weken na het faillissement .

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 29 dec 2012 13:23

Niet zo goed .... dat kan gezien worden als bedrog.
De woorden opzet en frauduleus komen dan heel dicht bij.
Buiten de burgerlijke procedure komt een strafprocedure dan wel heel dichtbij.

denlowie

#6 , 29 dec 2012 15:44

De curator weet het ook omdat hij uittreksels uit de balans centrales en ook uit de Centrale voor kredieten aan particulieren (CKP) moet nemen bij de NBB.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”