Dat is niet het punt.Je weet beter dan ik dat een vestigingsattest niet het zelfde is dan een geregistreerde aanmemer want dit kan men maar aan vragen als je al bent gevestigd.Waar haal je die informatie ?Vestigingsattest is persoons gebonden, maar registratie is firma gebonden, dus als je een bvba overneemt dan heb je een registratienummer, maar dan heb je nog altijd geen vestigingsattest, en dit is toch totaal verschillend !
Of te ware dat de overlater een aantal aandelen behoud en het toezicht behoud.
Er zullen vast wel juridische teksten zijn die dit bevestigen.
En je weet ook dat een geregistreerde aannemer een NV kan zijn, maar een vestigingsattest staat altijd op naam van een fysieke persoon!
Allez in mijne tijd was dit toch zo, alles kan natuurlijk veranderen, zelfs de mensen.
Heb zeker geen carriere als cafe-bazin, integendeel: was kaderlid bij de grootste biergroep te wereld, en beheerde zowat 1.500 horecapanden, van aankoop, nieuwbouw, dagdagelijks onderhoud, verhuur en verkoop. Daarbij behoorden ook jaarlijks een paar tientallen juridische procedures betreffende huurschade. Hiervoor had ik een aantal medewerkers onder mij.Da mens kan bijna zeker niets voorleggen, behalve een 'carriere' als verzuurde café-bazin. .
Een vestigingsattest bestaat op zich zelfs niet meer, dat is samen met de Kamers van Ambachten en Neringen afgeschaft.Je weet beter dan ik dat een vestigingsattest niet het zelfde is dan een geregistreerde aanmemer want dit kan men maar aan vragen als je al bent gevestigd.
En je weet ook dat een geregistreerde aannemer een NV kan zijn, maar een vestigingsattest staat altijd op naam van een fysieke persoon!
Allez in mijne tijd was dit toch zo, alles kan natuurlijk veranderen, zelfs de mensen.
bij een volledige overname ben je 1 jaar vrijgesteld van aantonen bedrijfsbeheer en beroepsbekwaamheidEen derde mogelijkheid is het opkopen van een venootschap die reeds registratienrs heeft, dan kun je ook direct aan de slag.
Daar twijfel ik aan hoor. Ik denk niet dat verstigingsattesten en andere erkenningen zomaar mee kunnen verhuizen.
Iemand uitsluitsel hierover ?
Het maakt allemaal niet uit. Je kan net zo goed problemen krijgen met goed opgeleide of familiale aannemers. Iemand moet correct kunnen werken, en correct willen werken.Als ik al dat gepruts van zogenaamde vakmensen, die hun stiel hebben geleerd tijdens een of andere cursus van de VDAB hier lees, ben ik nog meer overtuigd om niet met deze mense te werken. ze zijn slecht opgeleid, en dan willen ze al dadelijk een eigen firma oprichten, en zich voelen als een bouwfirma klasse 8. Ik werk alleen maar met aannemers die zijn opgeleid op een deftige vakschool of reeds begonnen zijn bij hun vader. Dan weten ze tenminste hoe een bouw in elkaar zit wat ze niet mogen en wel.En dat allemaal doordat een paar onbekwamen dachten dat ze het wisten.
De registratiecommissie voor aannemers valt onder de FOD Financiën, best rechtsreeks met hen contact opnemen.ik heb deze week eens gebeld naar F.O.D economie .
en daar konden ze mij ook geen antwoord geven op deze vraag , heb wel een nummer gekegen van één of andere juridische dienst . maar ik kon daar vijdag niemand berijken ik ga dinsdag nog eens proberen bellen .
en eens kijken ofdat unizo hier een antwoord op heeft , maar dat betwijfel ik,want hier in de unizo in deze buurt weten ze niet ofdat ze vanvoor of vannachter leven heb ik soms de indruk :p .
maar kan ik met mijn bedrijfsbeheer ondertussen al een stap in de goede richting zetten ?
wat is er mava zoals ik uw reacties hier zie ruikt het naar jaloezie.
hoe kan ik gebruik maken van westhoek zijn vestegingsattest zonder dat westhoek voor iets moet opdraaien .