#5 , 04 nov 2010 08:52
Ik spreek uit ervaring, ik heb zelf in het rood gestaan. De gevoelens van iemand dat ongewild in financiele noor geraakt, is niet t beschrijven. als ik in het schuld sta bij je, dan zouik deze zosnel mogelijk willen betalen. maar het probleem is de ketting reaktie. van neergaande spiraal. zelf voor kleinere bedragen komen er telkens ongewenste kosten bij, de kosten groeien hoger uit als de fijtelijke rekening zelf. De problemen ontstaan door te veel krediet te geven aan de mensen, wanneer je nog niet op de zwartelijst staat, e, je bij diverse maatschapijen een krediet kaart gaat aanvragen word dat je meteen toegestaan. De banken zijn tenslotte zo grootgeworden. De interesten zijn groter als die je zou krijgen wanneer je spaart. (dit kan toch niet), Ik heb zelf eens een situatie gekend waar de schuldeiser met mij kwam praten. en ik heb voor die man mijn moeite gedaan, omdat ik respect had voor de behandeling die hij mij gaf. in plaats van de fijtelijke rekening op te hogen met kosten, kwam hij mij een stuk je tegemoed. Ik mocht aan hem persoonlijk in schijven afbetalen. en dit goed gesprek met die man, gaf mij een goed gevoel, want er was een schuldeiser minder. Ik ben zo mijn inzicht gaan veranderen en zoek nu zelf een schuldeiser op en schrijf hem aan en betaal dat af. Mijne raad zou zijn maak absoluut geen kosten, wanneer iemands schuldenberg te hoog is en jij kosten hebt gemaakt dan steek je daar nutteloze energie in, en de enige partij die baad heeft is zijn de advocaten, deurwaarders enz.... ( die moet je op voorand betalen. en met een gesprek kun je mischien een deel recupereren.
Ik geef hier niet de sugestie dat je voor sinterklaas moet gaan spelen, maar mischien helpt het om zoveel mogelijk je diensten contant te laten betalen en te werken met voorschotten.
vriendelijke groeten