Anderhalf jaar geleden heb ik huishuur opgezegd. Makelaar had hierbij carte-blanche van eigenaar. Na veel over en ’t weer geëmail en geloop van makelaar en mezelf heb ik uiteindelijk betaald voor kosten/reparaties die eigenlijk niet voor rekening van huurder maar wel van eigenaar waren.
Van de reparaties heb ik nooit facturen ontvangen. Op emails met vraag hiernaar is nooit geantwoord en van de nieuwe huurder heb ik vernomen dat deze reparaties nooit werden uitgevoerd! (er werd me voor deze werken ook BTW aangerekend!).
Bovendien is de plaatsbeschrijving bij uittrede gebeurd zonder mijn aanwezigheid en heb ik hiervoor kosten aan makelaar moeten betalen van 450 Euro.+ BTW 21% = 544,50 Euro. Deze beschrijving heb ik evenmin nooit ontvangen noch de factuur hiervan, ik vermoed dan ook dat dit allemaal niet aangegeven werd en dat er helemaal geen beschrijving is opgemaakt.
Mijn vraag is of dit zomaar kan, is men niet verplicht mij deze facturen toe te sturen en wat kan ik hier aan doen. Bij vredegerecht geweest maar hiervoor dien ik verzoekschrift in te leiden en als ik verlies kan ik de advokaat van makelaar ook nog betalen.