ruzie tussen eigenaars in een appartementsgebouw

kriskat
Topic Starter

ruzie tussen eigenaars in een appartementsgebouw

#1 , 07 jan 2008 22:28

Ik ben eigenaar van een app. in een kleine residentie (2 verdiepingen). Ik ben de enige vaste bewoner en er wordt 1 app. (van de 2) verhuurd aan gastarbeiders (Polen). Nu het bouwverlof gedaan is zijn die mannen hier gisteren terug aangekomen, werden binnen gelaten aan de voordeur (door wie???) maar zij hebben geen sleutel ( of zijn die thuis in Polen vergeten). Toen ik 's avonds thuis kwam lagen ze op het 1ste verdiep, voor dronken mijn deur te slapen omdat zij geen toegang hadden tot het appartement waarin zij al verschilende keren gelogeerd hebben. Ik heb tevergeefs de eigenaar van het appartement proberen te bereiken, ik heb zelfs de werkgever gecontacteerd, maar toen ik uiteindelijk nergens geen oplossing vond, heb ik de politie gebeld om te vragen of zij bij de eigenaar konden langs gaan, ook heb ik een e-mail gestuurd naar de syndicus, zodat hij daar ook van op de hoogte is. Nu dreigt die eigenaar een raadsman te raadplegen omdat hij mij beschuldigt van laster.
Mijn vraag is nu of hij dit wel kan doen, want de politie vertelde mij dat ik juist gehandeld heb, ook vraag ik mij af of hij als eigenaar niet verantwoordelijk voor huurders die z'n appartement niet kunnen betreden en of hij eigenlijk moet bereikbaar blijven.
Ik spreek geen Pools en kan de uitleg van die mannen niet begrijpen, het einge wat ik er kon van maken is dat ze pas de andere dag zouden binnen kunnen en wel op de trap en in de gang zouden slapen. Ik vind dit echter niet kunnen, ik ben nog altijd begaan met de medemensen!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding