wonen

minouche
Topic Starter

wonen

#1 , 27 nov 2007 08:29

Zou U en antwoord kunnen geven op de volgende vraag :

** Mijn dochter woont in een huis (haar eigendom),als ik ( als vader ) bij haar ga wonen is het dan mogelijk om een aparte huisnummer te hebben?Ik bedoel daarmee als zij nr 52 heeft ,kan ik dan 52A verkrijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 27 nov 2007 21:16

U kan een apart huisnummer krijgen als de plaatsen waar u woont beschouwd kunnen worden als een aparte woongelegenheid.

Maar om in een bestaand huis het aantal aparte woongelegenheden van 1 naar 2 te brengen, is een bouwvergunning nodig (zelfs al verlegt U geen enkele steen).

Dus het kan, maar simpel zal het niet zijn.

akromah

#3 , 27 nov 2007 21:48

halloo,

daar zijn volgens mij,
bepaalde voorwaarden aan verbonden
zoals aparte ingang, toilet, wasgelegenheid en zo meer.
Wanneer men een huis in twee huizen,
woongelegenheden, wenst om te vormen,
zijn deze vereisten ook wel normaal gezien het eventuele misbruik dat anders zo gemakkelijk kan gebeuren.

Reclame

j.demoor

#4 , 28 nov 2007 13:04

“Art.99.§ 1. Niemand mag zonder voorafgaande stedebouwkundige vergunning :...7° in een gebouw het aantal woongelegenheden wijzigen die bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer...”(Decreet Ruimtelijke Ordening 18 mei 1999).

Bij ontbreken van die stedenbouwkundige vergunning kan de gemeente ook weigeren een huisnummer 52A toe te kennen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Andere”