Via notaris of via immo kantoor kopen?

Chanta
Topic Starter

Via notaris of via immo kantoor kopen?

#1 , 04 nov 2007 16:05

Graag had ik geweten, als toekomstige koper van een appartement
wat het meest interessant is:

- via een notaris rechtstreeks kopen ( vb woonkijker ATV)

- via immokantoor

Wat zijn de voor en nadelen voor een koper?

dank

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 04 nov 2007 23:31

Het voordeel van een notaris (en dus nadeel van een immokantoor) zit hem vaak in de prijs. Doordat verkopers een pak geld kwijt zijn aan de commissie van het immokantoor, gaan zij vaak MEER vragen voor hun woning. Bovendien onderhandel je zelden met de verkopers zelf en is het moeilijker nog te onderhandelen over de vraagprijs.

Maar ja ... als u een woning ziet die u bevalt, dan zult u zich moeten aanpassen aan de manier waarom ze verkocht wordt ... tenzij het immokantoor dat erachter zit echt niet te vertrouwen lijkt te zijn.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chanta
Topic Starter

#3 , 05 nov 2007 16:56

Dank voor uw uitleg.
Ik had me ook laten vertellen, dat je bij de notaris zelden echt een heel interessante koop kon doen, omdat die zelf dan het goed zou kopen . .

Ik denk dat de tijden veranderd zijn. Vroeger was het zo dat de notaris , DE man van het dorp was, en inderdaad met het beste ging lopen omdat hij op de eerste rij stond..
Nu zijn er zoveel goede betrouwbare Immo's, dat de mensen niet meer
in eerste instantie naar de notaris gaan met hun te verkopen goed.

mvg

Reclame

mapleleiah

#4 , 05 nov 2007 17:23

Dank voor uw uitleg.
Ik had me ook laten vertellen, dat je bij de notaris zelden echt een heel interessante koop kon doen, omdat die zelf dan het goed zou kopen . .

Ik denk dat de tijden veranderd zijn. Vroeger was het zo dat de notaris , DE man van het dorp was, en inderdaad met het beste ging lopen omdat hij op de eerste rij stond..
Nu zijn er zoveel goede betrouwbare Immo's, dat de mensen niet meer
in eerste instantie naar de notaris gaan met hun te verkopen goed.

mvg
Dit is wat sterk veralgemeend, hoor!

Een collega van mij staat op het punt haar huis te verkopen via een notaris en wees gerust, het is geen brol!

Je moet gewoon via alle mogelijke bronnen op zoek gaan naar een woning: via immosites, langs immokantoren wandelen, in krantjes kijken die je wekelijks krijgt ... en als een woning je bevalt en de prijs valt binnen je budget, dan ga je moeten aanvaarden HOE die woning verkocht wordt.

Let wel op met immo's: van de vele die ik (of kennissen) er al tegengekomen ben, was er maar eentje min of meer betrouwbaar. De rest zijn bedriegers.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chanta
Topic Starter

#5 , 06 nov 2007 15:53

Dank voor uw visie, U hebt zeker gelijk!
en ik denk, dat ge al bij al, ook nog eens 'geluk' moet hebben!

Terug naar “Andere”