Onteigening

phantomtwister
Topic Starter

Onteigening

#1 , 09 nov 2014 14:34

Hallo,

Ik heb een vraagje. Voor mijn huis ligt een straat, die volgens mijn plannen van de woning tot mijn grond behoort.
Ik schat dat het zo een 20 vierkante meter bedraagt.
Het is een oude woning, alleenstaand in de straat.
Kan ik vragen aan de gemeente om dit te onteigenen?
Want eigenlijk ben ik er niets mee, dus kan het me maar iets opleveren moest dit onteigend kunnen worden.

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2014 16:31

Als de straat er al ligt, waarom zou de gemeente de grond dan moeten onteigenen. Mogelijks werd de grond vroeger al onteigend bij de aanleg van de straat, en heb jij nog een oud kadasterplan in handen. Best eens langs gaan op het kadaster zelf.

phantomtwister
Topic Starter

#3 , 13 nov 2014 15:33

Het is een plan die ik door een landmeter heb laten uitvoeren een 7-tal jaar geleden. Dus is dan ook met het kadasterplan bekeken denk ik.
Volgens het kadaster online zie ik ook dat die baan op mijn grond loopt.

Reclame

eylis

#4 , 13 nov 2014 15:49

oei...dan heeft de gemeente de straat gebouwd op uw grond? Als het plan echt klopt, dan denk ik dat de gemeente uw grond alsnog moet kopen....

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 nov 2014 15:56

Het is onwaarschijnlijk dat de gemeente een weg aanlegt indien de grond niet van haar is.
Ik heb al enkele keren grond gratis afgestaan aan gemeente in ruil voor een weg op hun kosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 nov 2014 19:39

Klopt bij ons vakantieverblijf is ook te zien dat onze grond tot halverwege de rijbaan loopt. Dat was vroeger een private weg en na verplichte 'heraanleg' overgenomen door gemeente.

phantomtwister
Topic Starter

#7 , 14 nov 2014 13:01

Die baan ligt er ook al heel lang. Onlangs wel vernieuwd. Zal eens informeren bij de gemeente.

Terug naar “Andere”