Even de situatie schetsen.
Begin dit jaar hebben wij een eigen woning gekocht. Het gaat om een gesloten bebouwing gelegen op ongeveer 1 km van het centrum. In onze tuin stond aan de linkerkant reeds een haag op de scheiding, aan de rechterkant stond nog niets.
Wij hebben honden en om die reden hebben wij bij onze verhuis een voorlopige draadomheining geplaatst op onze grond. Om te voorkomen dat de honden door de draad op de grond van de buren (of tegen de haag) zouden plassen hebben wij ook plastieken doeken tegen de draad gehangen.
Nu willen wij een definitieve, gesloten omheining plaatsen zodat we eindelijk eens wat privacy zouden hebben en zodat de honden ook niet door de omheining kunnen plassen.
Onze buren willen dit ook, maar zogezegd door onze honden, en ik weet dus niet of ze dat ook echt zouden willen moesten we geen honden hebben.
Ze zijn akkoord dat wij een omheining zouden plaatsen, maar willen niet bijleggen en de buur aan de linkerkant wil haar haag ook niet verplaatsen waardoor de omheining dus een 25 cm op onze grond moet staan.
Om het een beetje mooi te laten ogen zouden we dat dan best ook aan de andere kant doen, maar dat houdt dus in dat wij in totaal 50 cm in de breedte kwijt zijn van onze tuin. Nu lijkt dat peanuts, maar onze tuin is maar 5 x 15 m, dus echt niet groot.
Nu, ik wil echt geen ruzie met de buren en zij hebben ook niet voor onze honden gekozen, maar als wij een omheining plaatsen op onze kosten en op onze grond, krijgen zij van ons eigenlijk een omheining + extra grond.
Dat lijkt ons toch ook niet eerlijk?
Ik weet dat als we totaal niet overeenkomen, onze omheining zelfs op 50 cm van de grens zou moeten komen, dus dat wil ik helemaal vermijden natuurlijk.
Hoe zouden jullie dit aanpakken/oplossen?