Beste leden,
Ik bevind mij in volgende situatie:
Ik wens een bestaande veranda achteraan de woning af te breken, om vervolgens op dezelfde grondvesten een groter, nieuwer exemplaar te plaatsen.
Omdat ik graag een plat dak wens te gebruiken (en de stedenbouwkundige voorschriften in de verkavelingsvergunning dit in principe niet toelaten) zal een gewone stedenbouwkundige melding niet volstaan. Ik zal dus een stedenbouwkundige vergunning moeten aanvragen.
Ik heb het aanvraagformulier reeds gevonden, doch vraag ik mij af: moet ik mijn aanvraag zo formuleren dat ik enkel een vergunning vraag voor het oprichten van de nieuwe veranda , of dien ik tevens een vergunning te vragen voor het afbreken van de bestaande?
Omdat ik een zeer kleine afwijking wens van de stedenbouwkundige voorschriften zoals deze zijn opgenomen in de verkavelingsvergunning, dien ik deze afwijking uiteraard ook te vragen. (platte dakvorm)
Op dit formulier (dat ik bij de gemeente bekwam) moet ik tevens de aanpalende eigenaars laten ondertekenen? De heer van de gemeente wist mij te zeggen dat ik dit ook kan nalaten, maar hen dan wel aangetekend dien te schrijven? Iemand die de relavante wetgeving hieromtrent weet staan?
Verder heb ik nog een vraag ivm het openbaar onderzoek, hoe gaat dit in zijn werk?