Huis gekocht - 3 dagen later uit elkaar. Waarmee rekening?

Vanessa_1977
Topic Starter

Huis gekocht - 3 dagen later uit elkaar. Waarmee rekening?

#1 , 27 aug 2012 13:31

Hallo,

mijn broer zit met de handen in het haar; 3 dagen na ondertekening van de verkoopsakte, is zijn vriendin uit de relatie gestapt. Zij is opnieuw bij haar ouders ingetrokken, mijn broer (en hun zoontje) zitten nog in hun huurappartement, tot eind september.
Wat zijn de mogelijkheden voor mijn broer, hij zou in het gekochte huis alleen niet in willen / kunnen blijven? Het huis is trouwens gekocht aan verlaagde registratierechten, met abbatement

* Verkopen: zijn er boetes of extra kosten te verwachten bij snelle verkoop?
* Verhuren: in dit geval zou hij het huis volledig op zijn naam willen. Is er een goedkopere manier dan "de helft overkopen" van zijn ex?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 27 aug 2012 20:16

Bij verkoop is 'einde van relatie' een reden om geen boetes aan te rekenen vanwege de Registratie.

Hij kan het deel van zijn vriendin overkopen , kosten delingstaks van 2.5 %. Ook de lening op zijn naam alleen zetten , dit moet niet via de notaris. De bank moet wel akkoord gaan om dit te doen , maw. is hij alleen solvabel genoeg om de lening af te betalen. Hij geeft enkele maanden eer dit in orde is. Ik ken een gelijkaardige situatie waarbij een nieuwe vriendin mee instapte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”