Bouwgrond verkopen onder voorwaarden

Jonathan10
Topic Starter

Bouwgrond verkopen onder voorwaarden

#1 , 25 jun 2012 14:46

Wij ( ik en mijn twee andere broers ) hebben een stuk bouwgrond liggen aangekocht door onze ouders en geschonken aan ons .

Ik heb zelf een dochter , broer 1 heeft twee zonen en broer drie heeft een zoon en een dochter .

Broer drie is overleden enkele jaren geleden en dus zijn de zoon en dochter van overlden broer drie automatisch medebezitter geworden van het stuk grond .

1 jaar geleden heeft de zoon van overleden broer drie het op een akkoordje gegooid met de zoon van broer 1 om het stuk proberen af te kopen van mij .

Vader van broer één schenkt het dus aan zijn zoon.

Eerst was ik er niet voor te vinden om het stuk te laten afkopen door hen , maar na een gesprek hebben we een notaris het stuk laten schatten en zijn we eruit geraakt over de prijs .

Ik heb wel gezegd dat ik hun erop vertrouwde dat het stuk snel zou bebouwd worden en dat het niet zou dienen om braak te laten liggen om later terug door te verkopen met winst.

Ik heb dit stuk aan hun willen verkopen met de voorwaarde dat famillie erop zou bouwen en dus snel.

Vandaag de dag is er nog geen contract opgemaakt of geld overhandigd dat het verkocht is aan hen , maar ze smeden wel plannen om dit binnenkort te doen alvast dat word mij gezegd .

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat ze niet voldoende middelen hebben om te bouwen en heb een licht vermoeden dat ze het stuk van mij gaan afkopen en er dan toch niet op bouwen .

Is er een bepaalde manier om te beletten dat het stuk niet zal gebruikt worden om te laten braakliggen ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding