Via Stadstoezicht werd me medegedeeld dat er 2 klachten zijn binnengekomen bij het District. A.s. maandag komen zij inspecteren.
Klacht 1 : de voorhof is dichtgelegd met klinkers.
Oorzaak : mijn moeder kon wegens rugproblemen de laatste 4 jaren onmogelijk haar voorhof nog zelf proper houden.
Wat is het minimum dat ik kan doen om mijn goede wil te tonen ? Krijg ik zowiezo een boete ???
Klacht 2 : bewoonbaar tuinhuis.
Oorzaak : om mijn grootmoeder een opname in een bejaardenhome te besparen, hebben mijn ouders een tuinhuis (ca. 20 m²) bewoonbaar gemaakt voor haar, zodat zij - met de hulp van mijn moeder - daar alleen kon slapen, eten en wat TV kijken. Er werd een gas-, electricteit- en waterleiding gelegd en toilet geïnstalleerd. Er staat een klein frigootje in, een kookplaat, een bed, tafeltje/stoelen, en een gasstoof. Dit werd gebruikt tussen 1983-1986 (overlijden grootmoeder). Het huisje is altijd ingericht blijven staan en werd af en toe eens gebruikt door mijn moeder om vriendinnen te ontvangen (was klein en gezellig). Het had voor mijn moeder ook een zeer sentimentele waarde.
Rond 1990 is het huis op mijn naam komen staan en had mijn moeder het vruchtgebruik. Zij is vorig jaar overleden.
Wat kan ik nu verwachten ? Hoe los ik dit op zonder het tuinhuis te moeten afbreken ? Wat mag er blijven instaan en vooral wat mag er niet blijven instaan ? En ook hier is de vraag : krijg ik zowiezo een boete ???
Is er een kans dat ik op de "goedwil" van de inspecteur kan rekenen ?
Het huis staat te koop sedert vorig jaar 15 mei en nu pas heb ik dit slecht nieuws ontvangen.