problemen met huurder weide

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

problemen met huurder weide

#1 , 30 jan 2011 19:51

Ik verhuur een weide op jaarbasis. Echter:

- huurder is al twee maanden te laat met betaling huur (betreft het tweede jaar van de huur)
- huurder woont niet meer op oorspronkelijk adres en ik vind hem nergens terug in telefoonboek
- ik heb nu ook vastgesteld dat de huurder een caravan op de weide heeft geplaatst, wat verboden is omdat het landbouwzone is

Hoe kan ik nieuw domicilie van huurder achterhalen. Wat moet ik intussen doen met de caravan, want in feite is het "bouwmisdrijf"?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 31 jan 2011 09:31

tiens, roharro,
ik dacht deze post al eens gelezen gehad te hebbben?
mijn antwoordje was: caravan van je weiland slepen tot op de berm of het landweggetje: telefoonnummer van de mens (mét zijn naam en adres) in en op de caravan vermelden.
De politie zal de mens wel kunnen opsporen en de boel verder regelen.
Dat zijn caravan van je weide afgebold is, daar kan je ook niets aan doen...

FrankyDeMil
Contacteer: Website

#3 , 01 feb 2011 10:05

Roharro,

Het nieuw adres kan u navragen op de dienst bevolking van de gemeente waar uw huurder voordien ingeschreven stond. Indien hij afgeschreven is naar een andere woonplaats zal men u dat wel kunnen vertellen. U kan het eventueel vragen via een gerechtsdeurwaarder. Zij hebben toegang tot het rijksregister.

Voor de caravan dekt u zich best in door klacht neer te leggen bij de politie.

Reclame

j.demoor

#4 , 01 feb 2011 11:40

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993)].

"Art.1034ter.Het verzoekschrift vermeldt op straffe van nietigheid:6°.de handtekening van de verzoeker of van zijn advocaat.Art.1034quater.Op straffe van nietigheid wordt bij het verzoekschrift een getuigschrift van woonplaats of een uittreksel uit het rijksregister van de in artikel 1034ter,3°,vermelde natuurlijke personen gevoegd.Het getuigschrift of het uittreksel van het rijksregister mag niet vroeger gedagtekend zijn dan vijftien dagen voor het verzoekschrift.Het getuigschrift wordt door de gemeentebestuur afgegeven."(Gerechtelijk Wetboek).

U kan dergelijk schriftelijk verzoek richten aan de Bevolkingsdienst van de oorspronkelijke woonplaats van uw huurder met het oog op voornoemde procedure uit art.1034quater wegens niet-betalen van huur.

Hierin kan u toevoegen ‘INDIEN voornoemde naar een andere gemeente verhuisd zou zijn,dan vraag ik u mijn verzoek te willen doorsturen naar die gemeente‘.

Indien deze procedure faalt dan bent u aangewezen op:
“Art.5.De machtiging om toegang te hebben tot de informatiegegevens bedoeld in artikel 3, eerste en tweede lid, of om er mededeling van te verkrijgen...worden verleend door het sectoraal comité van het Rijksregister ingesteld door artikel 15:... 4° aan de notarissen en de gerechtsdeurwaarders voor de informatie die zij gemachtigd zijn te kennen uit hoofde van een wet, een decreet of een ordonnantie...”(8 AUGUSTUS 1983. _ Wet tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

marmat

#5 , 01 feb 2011 22:28

Toch even opletten met advies van eylis.

Als je dat doet, bedenk dan wel in gedachten dat tegenpartij klacht kan neerleggen tegen jou bij de politie.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2011 10:21

: caravan van je weiland slepen tot op de berm of het landweggetje...
Is het betreden van een verpachte weide, zonder toestemming van de pachter, eenzelfde misdrijf als het betreden van een appartement zonder toestemming van de huurder?

eylis

#7 , 02 feb 2011 10:57

caravan was van de weide afgebold :-)

Franciscus

#8 , 04 feb 2011 15:17

hangt er nog een nummerplaat op?

roharro
Topic Starter

#9 , 04 feb 2011 18:23

Ik heb de verdwenen huurder gevonden. Via internet.
Stelt goederen te koop via verkoopsite op internet. Heb me voorgedaan als potentiële koper. En kreeg zijn adres!!!!
Heb hem de stuipen op het lijf gejaagd en komt nu al zijn rommel en caravan weghalen. :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#10 , 04 feb 2011 21:04

Datum afgesproken kan je ineens ontvangen.

eylis

#11 , 05 feb 2011 17:37

smart roharro :-)

Terug naar “Andere”