valsheid in geschrifte?

BartC
Topic Starter

valsheid in geschrifte?

#1 , 17 dec 2010 17:37

Ik heb 10 jaar terug een huis met grond geschonken gekregen in volle eigendom. Helaas heb ik pas een aantal maanden terug dat laatste ontdekt en werd mij de voorbije 10 jaar door de schenkster voorgehouden dat ik naakte eigendom had en zij vruchtgebruik. Omdat ik nu mijn eigendom opeis beweert zij dat de afspraak was dat zij het vruchtgebruik zou behouden tot haar dood (wat helemaal niet klopt) en dat de schenking enkel bedoeld was voor haar fiscaal voordeel en om subsidies te kunnen krijgen op mijn naam.
Intussen heeft zij de voorbije jaren mijn eigendom gebruikt en deels verhuurd, ze heeft dus ook de huurgelden opgestreken waar ze helemaal geen recht op had.
Mijn vraag is nu of ik de schenkster kan laten veroordelen wegens valsheid in geschrifte aangezien ze nooit de bedoeling had om gevolg te geven aan de notariële akte?
Iemand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 17 dec 2010 21:03

En daar is geen akte van...?

BartC
Topic Starter

#3 , 18 dec 2010 09:42

jawel, die akte is 11 jaar terug verleden

Reclame

float

#4 , 18 dec 2010 09:59

Dan staat daar toch in dat je de volle eigendom hebt verkregen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 dec 2010 10:12

En wie betaalde de belastingen .. op wiens naam werden die verstuurd??
Wie maakte de andere onkosten?
Wat heeft de notaris 10 jaar geleden tegen u gezegd.

j.demoor

#6 , 19 dec 2010 09:06

“Art.196.Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar worden gestraft de andere personen die in authentieke en openbare geschriften valsheid plegen en alle personen die in handels- of bankgeschriften of in private geschriften valsheid plegen : Hetzij door valse handtekeningen,Hetzij door namaking of vervalsing van geschriften of handtekeningen,Hetzij door overeenkomsten, beschikkingen, verbintenissen of schuldbevrijdingen valselijk op te maken of achteraf in de akten in te voegen,Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.”(Strafwetboek 8 juni 1867).

Uit wat u meedeelt kan ik geen valsheid in geschriften afleiden.

Er is wel bezetting zonder recht of titel die u totnogtoe gedoogd hebt. U kan aan dit precair gedogen steeds een einde stellen , best bij aangetekend schrijven,met kopie aan de politie. Bepaal daarin een REDELIJKE termijn om de woning te verlaten en deel daarin tevens mee dat u onmiddellijk na verstrijken van die termijn uithuiszetting vordert bij de vrederechter met analoge toepassing van art.1344bis Gerechtelijk Wetboek.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 dec 2010 09:15

Copie aan politie?? om wat te doen.
Als betrokkene daar ingeschreven is moet de procedure via vrederechter en gemeente dienst bevolking lopen.
Wat u als eigenaar wel kan doen is via kwartierinspecteur/bevolking vragen om ELKE verhuur dus elke NIEUWE inschrijving pas toe te staan nadat u in kennis bent gesteld.
Kwartierinspecteur zal dan een melding laten maken in bevolkingsregister zodat hij bij elke aanvraag voor inschrijving op dat adres verwittigd wordt. Hij kan u dan als eigenaar contacteren.
Ga wel met alle dokumenten uitgebreid info geven aan KwI.

Terug naar “Andere”