Zomaar parking in woonpark?

NY_PASSENGER
Topic Starter

Zomaar parking in woonpark?

#1 , 15 nov 2010 14:04

In mijn straat (dat in een woonpark ligt) wordt een restaurant uitgebaat. Sinds kort hoort daar ook een feestzaal bij. Door die feestzaal is er niet meer voldoende parking en wordt er op het grasland naast mijn deur geparkeerd. Hierdoor ondervind ik grote hinder: auto's die kriskras staan, veel verkeer, vaak kan ik niet tot aan mijn woning raken.
Kan die feestzaal dat stukje gras zomaar als parking inpalmen? Zeker in een woonpark?
Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 15 nov 2010 14:12

is dit stukje grasland u eigendom? indien ja, gewoon afmaken door middel van paaltjes en/of kettingen.

indien het niet u eigendom is het stukje grasland, bij elke overlast de politie bellen, zij dienen hierop te reageren en de uitbater hierop aan te spreken en indien nodig zelfs een PV op te stellen, aangezien de uitbreiding met de feestzaal "overlast" met zich meebrengt.

politie kan wel niet de wagens die "overlast" veroorzaken op het stuk grasland laten wegtakelen, aangezien dit "prive-eigendom" is, op de openbare weg kan dit wel ;)

NY_PASSENGER
Topic Starter

#3 , 15 nov 2010 14:18

Het stuk is niet mijn eigendom, en ook niet dat van hen.
Heb de politie al talloze keren gebeld, maar het haalt niks uit.
Kan ik niet een vordering instellen om hun exploitatie te laten staken?
Volgens mij mogen ze zelfs al geen feestzaal uitbaten in een woonpark.

Reclame

Drone

#4 , 16 nov 2010 10:38

dan kunt ge normaal op het kadaster te weten komen wie de eigenaar is van dat stuk grond en hem hierop wijzen, schade aan zijn eigendom enzo ;), wie weet wilt hij er later op bouwen . . .

telkens er "overlast" is dient de politie op te treden en eventueel pv ( desnoods per wagen die op de openbare weg staat ) op te maken en de uitbater hierop wijzen dat zijn "zaak" overlast veroorzaakt, ze kunnen dit niet (be)oordelen als ze niet "vanachter hunne bureau" komen.

indien de ( waarschijnlijk ) de lokale politie weigert op te treden:

- klacht indienen bij comite P
- simpelweg de 101 bellen ( alleen als het weer uit de hand loopt ) en vermelden dat de situatie "niet meer houdbaar" is en de lokale politie 'schijnbaar' niks doet, ondanks meerdere klachten, voordeel = oproepen naar de 101 worden opgenomen en kunnen dienen als "bewijs".

Jan S

#5 , 16 nov 2010 14:36

Een feestzaal kan ook milieuvergunningsplichtig zijn (klasse 2)... informeer eens bij uw milieuambtenaar + dien klacht in voor lawaaioverlast
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Terug naar “Andere”