Samenwonen met vriend in huis van schoonouders

evelyne100
Topic Starter

Samenwonen met vriend in huis van schoonouders

#1 , 13 nov 2010 11:25

Ik ben Evelyne, 18 jaar oud en ben gestart met het laatste jaar van mijn studies , ik heb dus nog geen inkomen.Ik ben al een hele tijd samen met mijn vriend. Mijn vriend is 20 jaar en heeft vast werk. Hij woont nog bij zijn ouders.Sinds enkele maanden verblijf ik samen met mijn vriend bij zijn ouders, dit is echter (nog) niet officieel (ik heb mijn adres nog bij mijn eigen ouders staan).Nu zouden we graag mijn domicille veranderen, maar hier had ik eerst nog wat vragen rond :
- Als ik officieel inwoon bij de ouders van mijn vriend, kom ik dan bij zijn ouders ten laste te staan (aangezien ik nog naar school ga) zo ja, kan ik ook ten laste van mijn vriend komen ten staan en wat moeten we hier voor doen?
- Is het nodig dat ik en mijn vriend een samenlevingscontract sluiten of wettelijk samen gaan wonen?
- Als ik officieel bij de ouders van mijn vriend zal wonen kan dit dan gevolgen hebben voor mezelf, mijn vriend of zijn ouders?
- Aangezien ik dan niet meer bij mijn ouders woon, ontvang ik dan zelf mijn kindergeld of zijn er alternatieven?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2010 11:37

Als u samenwoont met uw vriend ( wettig) bent u ook ten laste en ontvangt hij uw kindergeld. (via zijn werkgever aan u uit te betalen bvb)
U moet daar danw el gedomicilieerd zijn dus ingeschreven.
Gezien u daar woont is alles bij huiszoeking ook van u - er woont dan 1 persoon meer. Indien het kan kan er een bepaal gedeelde van gelijkvloers als woning zijn ingericht en kan u daar officieel afzonderlijk wonen. De andere mogelijkheid verhuur van een kamer is volgens mij juridisch iets problematischer.

Reclame

Terug naar “Andere”