verkoop appartement 1jaar na aankoop?

bennyd
Topic Starter

verkoop appartement 1jaar na aankoop?

#1 , 31 okt 2010 00:52

hallo,
wegens verhuis van mijn job kunnen we niet anders dan ons appartement terug te verkopen, mijn vraag is nu wat de boete's, kosten zijn bij het verkoop van een appartement 1jaar na aankoop, wij hebben het btw- voordeel op de eerste schijf van 50000euro ook gekregen. wij zullen ook geen nieuwe woning of appartement aankopen.

mvg Benny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 31 okt 2010 11:07

Geen boete. U moet wel het verschil in BTW bijbetalen (7500 EUR). Dit omdat er een verplichting is om gedurende vijf jaar uw domicilie te behouden in de woning, hetgeen dus niet meer het geval is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bennyd
Topic Starter

#3 , 31 okt 2010 19:38

en iemand een gedacht hoe dat zit met het terugbetalen van de hypotheek? ik heb al horen zeggen dat daar ook een boete zou op staan op het vervroegd terrugbetalen

Reclame

roharro

#4 , 31 okt 2010 20:15

Lees leningskontrakt na: daarin staat vermeld hoeveel u aan vergoeding moet betalen. Is meestal uitgedrukt als een aantal maanden intrest op het nog uitstaande saldo (zoek naar: wederbeleggingsvergoeding).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”