Wat bedoelt u hiermee? U bent in eerste instantie gebonden aan de afspraken die gemaakt zijn in UW huurcontract. De prijsafspraken die de andere huurders met de verhuurder gemaakt hebben doen niet ter zake. Of zou u bijvoorbeeld ook 50 euro minder huur gaan betalen als de andere huurders zouden zeggen dat ze minder betalen dan u?aangezien er in principe nog geen bewezen schuld is?
De huurder moet deze kosten rechtstreeks betalen aan de verhuurder. De huurder heeft immers geen enkele relatie met de vereniging van mede-eigenaars.Is het niet gebruikelijk dat de maandelijkse huurlasten in dit geval gestort worden op een aparte rekening op naam van de Vereniging i.p.v. rechtstreeks op de privérekening van de eigenaar/verhuurder?
euh? ik snap je punt niet hoor...daarenboven zijn de gemene lasten voor een eigenaar-verhuurder soms hoger dan een huurder moet betalen. Bij mij bvb moet de huurder de beheerskosten van de syndicus NIET betalen. Huurder betaald mij 140 € per maand voor warm en koud water, verwarming, kuisen gemene delen en stroomverbruik gemene delen zoals de lift. Ikzelf betaal maandelijks 180 € aan de syndicus.Ze nu nog dat eigenaars- verhuurders huisjesmelkers enn gelddieven zijn.
ik bedoelde op het al dan niet verrekenen van de syndicus-kosten in de huur. Stel je de volgende 2 situaties voor voor dezelfde woning:"Die kosten kan je perfect in de X euro huur inbegrepen hebben (wat niet te controleren valt). "
Verhuurder kan perfect in zijn huurkontrakt opnemen dat de kosten niet in de huur zijn inbegrepen en apart worden verrekend. Dat is toch duidelijk. En perfect te controleren.
Ik begrijp wat je bedoelt. Lagere huur en maximaal aanrekenen van kosten versus hogere huur maar minder kosten aangerekend. Men weet inderdaad eerst achteraf (na afrekening kosten) welke eigenaar het meest heeft geïncasseerd...ik bedoelde op het al dan niet verrekenen van de syndicus-kosten in de huur. Stel je de volgende 2 situaties voor voor dezelfde woning:"Die kosten kan je perfect in de X euro huur inbegrepen hebben (wat niet te controleren valt). "
Verhuurder kan perfect in zijn huurkontrakt opnemen dat de kosten niet in de huur zijn inbegrepen en apart worden verrekend. Dat is toch duidelijk. En perfect te controleren.
A) Huur van 500 euro, voorschot van 180 euro voor lasten, inclusief syndic
B) Huur van 540 euro, voorschot van 140 euro voor lasten, exclusief syndic (niet vermeld op huurovereenkomst als lasten)
mava deed alsof hij/zij in situatie B zit en daardoor geen geldwolf is, terwijl dit op zich identiek is als situatie A.
(ik had het dus niet op het feit dat het al dan niet doorrekenen van kosten moreel onverantwoord zou zijn, iets waar ik op zich niets op tegen heb. Wél iets tegen het feit dat iemand door al dan niet kosten via een voorschot door te rekenen plots wél of niet een geldwolf zou zijn)
"
1. maandelijks voorschot voor de kosten wordt berekend als gemiddelde van de effectieve bijdrage van de huurder (jaarlijkse afrekening) in de drie voorafgaande jaren
2. jaarlijkse afrekening van de syndicus: ik geef de huurder een volledige kopie van alle kosten die de syndicus mij aanrekent en schrap daarin met rood potlood alle kosten die de huurder NIET moet betalen
3. ik verzoek de huurder om zijn eventuele opmerkingen met staving (ik verwijs daarvoor expliciet naar de huurdersverenigingen) mee te delen uiterlijk voor het einde van de maand die volgt op de verzending van de kostenafrekening
Hierdoor zijn de eindeloze wel-niet spelletjes volledig gestopt.
Ik snap uw redenering niet. Als ik een lagere huur aanreken en maximaal kosten, wat kan ik daar dan aan winnen?[quote="roharroIk begrijp wat je bedoelt. Lagere huur en maximaal aanrekenen van kosten versus hogere huur maar minder kosten aangerekend. Men weet inderdaad eerst achteraf (na afrekening kosten) welke eigenaar het meest heeft geïncasseerd...