is er geen mogelijkheid gezien de bedreigingen (als ze die enigszins kan bewijzen) om hem direct het huis uit te zetten? Via politie ofzo?Je moet een uithuiszettingsprocedure starten bij de vrederechter.
Je stelt een hoofdvordering in op basis van art. 1344ter Ger.W. en je dagvaardt je neef. Een voorafgaandelijke poging tot verzoening is niet verplicht.
het was een vraag, geen antwoord .Politie is daar niet toe bevoegd - trouwens de man woont daar.
Dus mag politie zelfs niet binnen als hij dat niet wenst.
Als u mij de wet en artikels kunt opgegeven waarmee politie dat kan ....ik hou mij aanbevolen
Zolang er geen strafbaar feit kan aangetoond worden zal de politie niet tussenbeide komen.het was een vraag, geen antwoord .Politie is daar niet toe bevoegd - trouwens de man woont daar.
Als u mij de wet en artikels kunt opgegeven waarmee politie dat kan ....ik hou mij aanbevolen
Ik vroeg me gewoon af wat de politie doet met een situatie waarbij bvb (om maar fictieve namen te gebruiken) bij een bejaarde alleenstaande vrouw Yvette Leterme, een medebewoonster van een huis genaamd Eliane Di Rupo het leven zuur maakt. Op welke manier kan deze laatste de andere het huis uitkrijgen indien ze er volledig zot van wordt (of zich fysiek bedreigd voelt) (in het geval bvb dat de ene 's nachts in een extern uitstekend geïsoleerd huis voor de slaapkamer van de andere een concert van AC/DC afspeelt op maximaal volume)
kan men geluidsoverlast ook tussen bewoners van dezelfde woning gebruiken?Zolang er geen strafbaar feit kan aangetoond worden zal de politie niet tussenbeide komen.het was een vraag, geen antwoord .Politie is daar niet toe bevoegd - trouwens de man woont daar.
Ik vroeg me gewoon af wat de politie doet met een situatie waarbij bvb (om maar fictieve namen te gebruiken) bij een bejaarde alleenstaande vrouw Yvette Leterme, een medebewoonster van een huis genaamd Eliane Di Rupo het leven zuur maakt. Op welke manier kan deze laatste de andere het huis uitkrijgen indien ze er volledig zot van wordt (of zich fysiek bedreigd voelt) (in het geval bvb dat de ene 's nachts in een extern uitstekend geïsoleerd huis voor de slaapkamer van de andere een concert van AC/DC afspeelt op maximaal volume)
Ja, dat is een "bewoning ter bede". Daaraan kan op elk ogenblik een einde worden gesteld desnoods via vrederechter.Ik zou veronderstellen dat
- ofwel de eigenaar van de woning
- ofwel degene die het huurcontract heeft onderschreven
toch wel enige vorm van authoriteit kan laten gelden in geval van het uitzetten van een medebewoner? Ook al werd er ooit een goedkeuring gegeven aan het mede-bewonen van die woning.
Stel: ik ontmoet de man van mijn leven, krijg een coup de foudre en beslis against all odds dat de mens zich bij mij mag komen inschrijven en wonen. Drie maanden later blijkt hij me het bloed vanonder mijn nagels te halen. Ik woon in mijn eigendom (hij mocht er dus gratis bij komen)... Kan ik die pipo dan op geen enkele manier buitenkrijgen?