hallo ik ben al sinds 5 jaar eigenaar van een appartement op het gelijksvloers van een complex met 6 appartementen.(5 verdiepingen hoog)
wij hebben een syndicus waarvoor we ieder kwartaal betalen en waaronder ik bepaalde vragen heb maar nergens een normaal antwoord krijg
het belangrijste voor dit moment is, er is voorig jaar ergens een lek geweest in het plafond van het 4de verdiep waardoor ze op het terras van het 5de verdiep (dakterras) herstellingen hebben moeten uitvoeren
deze werd aan iedere eigenaar gefactureerd volgens zijn aandeel in het gebouw
ten 1ste kan dit niet in de verzekering gestoken worden als water schade of zo?
ten 2de kan men dit niet ten laste van de eigenaar van dit verdiep leggen omdat de huurders van dit appartement (dakappartement) alles doorleefd hebben zonder overdrijven, toen hun huurcontract ten einde was is een speciaale kuisploeg moeten komen omdat o.a. de terras meer dan een halve meter hoog vol lag met vuilzakken en vuiligheid om niet in detail te gaan....
ik had dus een factuur gekregen van de sindicus waarin stond dat ik een deel moest betalen in deze herstelling
wat ik jammer genoeg ook gedaan heb maar bon.
wat gebeurt nu ik kreeg deze maan opnieuw een factuur waarin staat dat ik terug moet betalen omdat op deze terras die al hersteld was! overlaatst bankirai gelegd is en daarvan krijgen wij nu een factuur opgezadelt door de syndicus
kan dit wel??
rekening houdend met het fijt dat ik op het gelijksvloers woon en reeds vorig jaar een factuur betaald heb voor de herstelling van deze terras?
hopende op een spoedig antwoord want ik ben ten einde raad
p.s. dit is niet het eerst voorval waar ik vragen over heb wel het recentste