Voorschot elektriciën terugvorderen?

C&J
Topic Starter

Voorschot elektriciën terugvorderen?

#1 , 26 jul 2010 10:04

.
Laatst gewijzigd door C&J op 23 sep 2010 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
C&J
Topic Starter

#2 , 26 jul 2010 10:06

We vertrouwen hem ook niet meer voor de 100% omdat de offerte ook niet echt klopt en wij schakelaars en dergelijke van Niko hadden gevraagd en hij is toegekomen met alles van Bticino, dat stond niet op papier, noch Niko, noch Bticino. Wat kunnen we daar aan doen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jul 2010 11:22

Ik denk dat uw electrieker ergens op een strand onder de zon zal liggen. Het is namelijk BOUWVERLOF op dit ogenblik.

Reclame

C&J
Topic Starter

#4 , 26 jul 2010 11:31

Ja, dat weet ik ook, maar hij werkte door in het verlof.
Heeft ons verleden week nog gezegd dat het zeker af ging zijn en deze week werkte hij gewoon door :(

Veebee

#5 , 26 jul 2010 14:02

en in plaats van te bellen, te mailen of te sms'en, ga gewoon eens langs :mrgreen:
Je hebt zijn adres toch wel? De buren weten meestal wel of hij met verlof is of niet en anders ga je rond etenstijd

scorpioen

#6 , 26 jul 2010 14:07

U hebt die voorschotfactuur van 7.000 euro betaald?

U kan niet zomaar iemand anders het werk laten doen. U moet eerst uw aannemer in gebreke stellen om het werk onmiddellijk te hervatten en af te werken. Voorziet de aannemingsovereenkomst een tijdstip waarop het werk beëindigd moet zijn?

C&J
Topic Starter

#7 , 26 jul 2010 14:33

en in plaats van te bellen, te mailen of te sms'en, ga gewoon eens langs :mrgreen:
Je hebt zijn adres toch wel? De buren weten meestal wel of hij met verlof is of niet en anders ga je rond etenstijd
Hebben we deze morgen gedaan, niemand thuis...

C&J
Topic Starter

#8 , 26 jul 2010 14:35

U hebt die voorschotfactuur van 7.000 euro betaald?

U kan niet zomaar iemand anders het werk laten doen. U moet eerst uw aannemer in gebreke stellen om het werk onmiddellijk te hervatten en af te werken. Voorziet de aannemingsovereenkomst een tijdstip waarop het werk beëindigd moet zijn?

Inderdaad betaald.

Er is gewoon geen aannemingsovereenkomst.
Ik zit al weken te vragen naar een verdere offerte die er maar niet komt.
Ik wilde die 7000 euro niet betalen maar het was dat of geen afwerking en nu zijn we toch zo ver dat er geen afwerking is terwijl hij verleden week nog beloofde dat hij doorwerkte in zijn verlof...
Hoe en wanneer kunnen we hem in gebreke stellen?
Hoe doen we dat best?
Zelf een brief opmaken die we dan aangetekend opsturen?
Vind ik ergens een voorbeeld van zo'n brief om er zeker geen fouten in te zetten?

C&J
Topic Starter

#9 , 26 jul 2010 14:41

Kunnen wij nu nog een overeenkomst sluiten waarin een exacte prijs vermeld staat en een einddatum of is dat te laat?

scorpioen

#10 , 26 jul 2010 15:06

Kunnen wij nu nog een overeenkomst sluiten waarin een exacte prijs vermeld staat en een einddatum of is dat te laat?
Dat kan nog altijd, als de tegenpartij ermee akkoord gaat.
Anders aangetekende brief, waarin u verwijst naar de mondelinge afspraken en in gebreke stelt de werken uit te voeren uiterlijk tegen xxxx, en dat u anders de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel zal beschouwen, en alle schade op hem zal verhalen.
Als hij niet reageert: tweede aangetekende brief: u hebt niet gereageerd, ik beschouw de overeenkomst als ontbonden in uw nadeel en laat de werken verder uitvoeren door een andere aannemer.

U zit dan wel met het probleem dat u vermoedelijk teveel betaald hebt. Om te bepalen wat u kan terugvorderen zal u door de rechtbank een deskundige moeten laten aanstellen, die raamt dan de waarde van de werken die uitgevoerd werden, rekening houdend met de offerte en de door u geleden schade.

Best is dus nu al een advocaat onder de arm te nemen die u zal helpen bij de ingebrekestellingen.

C&J
Topic Starter

#11 , 26 jul 2010 15:55

Dankuwel voor uw advies, ik wacht nu nog tot ongeveer het eind van de week omdat hij vermoedelijk op reis is zonder ons te verwittigen.
Ik begin met een overeenkomst, kan ik ergens een voorbeeld vinden van zo'n overeenkomst en wat moet er duidelijk in vermeld worden?

C&J
Topic Starter

#12 , 27 jul 2010 11:48

:?: :?

C&J
Topic Starter

#13 , 28 jul 2010 13:21

Ik heb hem een sms gestuurd waarin stond dat hij dringend iets van zich moest laten horen of dat we anders genoodzaakt gingen zijn om stappen te ondernemen.
Wat doe ik indien hij belt?
Welk contract laat ik hem nog tekenen nu?
En wat moet er zeker in staan?

Terug naar “Andere”