aankoop landbouwgrond

stephanie
Topic Starter

aankoop landbouwgrond

#1 , 22 jul 2010 21:21

> Ik ben eigenaar van een nieuwbouwwoning; naast mijn woning ligt een groot stuk landbouwgrond. Ik heb reeds de eigenaar gecontacteerd met de vraag of hij enkele meters hiervan aan mij wil verkopen; doch deze gaat hier niet op in. De landbouwgrond grenst op minder dan een meter van mijn woning. Ik heb me laten vertellen dat er een wet bestaat die zegt dat de> eigenaar verplicht is mij een aantal meter te verkopen. Kan iemand dit bevestigen of me hier meer info over geven?Alvast bedankt.>

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 22 jul 2010 21:47

Elke grond grenst wel ergens aan. Het zou maar al te gek zijn dat ik mijn nabuur zou kunnen verplichten mij enkele meters te verkopen.

FrankV

#3 , 23 jul 2010 02:59

Grond koop je overigens niet per strekkende meter, zoals damesstoffen, maar per vierkante meter.
Excuseer me deze opmerking, maar ik zat net te bladeren in "De kunst van het verleiden" van Schopenhauer. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2010 12:47

Ik denk dat dan waarschijnlijk de landbouwgrond moeten verkavend worden om er een stukje van te kunnen verkopen. Wordt een dure zaak.i

Terug naar “Andere”