Keuring electriciteit

sigurros
Topic Starter

Keuring electriciteit

#1 , 15 jun 2010 08:24

Onlangs kochten mijn vriend en ik een huisje. Bij het verlijden van de akte schoven de verkopers ons een keuringsrapport electriciteit onder de neus met "3 kleine puntjes".
Het zag ernaar uit dat we dit zelf konden oplossen, dus lieten we het er maar bij.

2 weken geleden hadden we echter een kortsluiting op een kabel die verkeerd geplaatst was in de muur van de slaapkamer. We besloten beroep te doen op een professionele electricien om dit op te lossen.
Nu blijkt dat het keuringsrapport vol staat met codes die ook nog opgelost moeten worden, veel meer dan die "3 kleine puntjes".

Iemand vertelde me dat ik de kosten kan doorrekenen aan de verkopers, omdat zij ons niet goed hadden ingelicht en zelfs hebben voorgelogen. Volgens hen was de electriciteit vernieuwd, maar na controle van de electricien bleek dat we geluk hebben gehad dat er nog geen brand was uitgebroken. Het keuringsrapport is natuurlijk ook een bewijs dat ze er niet mee in orde waren.

We zouden nu dus graag weten of we de kosten (of toch een deel ervan volgens het keuringsrapport) kunnen doorrekenen aan de verkopers en hoe we dit moeten aanpakken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding