Ik ben gewoon geinteresseerd omdat ik jaren geleden op eigen kosten ook een afscheiding (houten paaltjes) OP de afscheiding heb gezet, deze laten begroeien met klimop.
Nu heeft een buur die klimop dus in die mate vernietigd dat het gedeelte dat bij mij stond volledig naar beneden is gevallen en bijgevolg moest worden verwijderd.
Ik werd dus driemaal op kosten gejaagd (eerst installatie houten afscheiding, dan verwijderen vernietigde klimop, dan nieuwe aankoop van matten om inkijk tegen te gaan).
Je had in feite met de buur dienen af te spreken wanneer je de klimop aan zijn kant van de scheiding had kunnen gaan onderhouden.
hoho neenee. dit zijn buren die "geen afscheiding" willen in tuintjes van 10m breed die schuin op de grote ramen van de living van de buren uitgeven.
Hun linkerbuur heeft eraan toegegeven en heeft de haag dus op zijn grond gezet en onderhoudt die langs twee kanten. Als ik hetzelfde doe hebben de buren "wij willen geen afscheiding" gewoon de beschikking over 10m+ 2x50cm zonder enige onderhoud! (maar ze kunnen wèl direct bij mij binnenkijken)
Dan zet ik nog liever een windzeil met bloemekesmotief achter de struiken die ik op 60cm afstand zet.
Maar geen nood hoor, ze hebben 50% bijbetaald bij de "nieuwe" afsluitingsmatten nadat ze de vorige afscheiding hebben gedemolesteerd, alleen hangen die vast aan mijn houten afscheiding die ondertussen versleten is, maar wel nog had kunnen blijven staan als er klimop begroeiing der op was blijven staan die mede ondersteuning gaf.
Enfin, binnen een paar jaar zijn dat dus weer kosten.