verkaveling bezwaar

maanwonder
Topic Starter

verkaveling bezwaar

#1 , 10 mei 2010 11:12

Beste,

achter ons huis, hebben ze een stuk grond verkaveld. Op de oorspronkelijke plannen was er sprake van een garage met een plat dak, waar de aanpalende buren akkoord mee gingen, nu hebben ze achter onze rug de plannen aangepast, garage met een zadeldak, en die werd goedgekeurd door de gemeente, de plannen van die aanpassing hebben wij nooit gezien, ook werden wij niet op de hoogte gebracht van die wijzigingen. Mijn buur heeft totaal geen zonlicht meer door die wijziging en ik verlies wat zonlicht. Kunnen wij nog iets doen, bv beroep aan tekenen tegen die beslissing (plannen werden goedgekeurd op 2 april)
mvg

Georges

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2010 12:39

Beste,

achter ons huis, hebben ze een stuk grond verkaveld. Op de oorspronkelijke plannen was er sprake van een garage met een plat dak, waar de aanpalende buren akkoord mee gingen, nu hebben ze achter onze rug de plannen aangepast, garage met een zadeldak, en die werd goedgekeurd door de gemeente, de plannen van die aanpassing hebben wij nooit gezien, ook werden wij niet op de hoogte gebracht van die wijzigingen. Mijn buur heeft totaal geen zonlicht meer door die wijziging en ik verlies wat zonlicht. Kunnen wij nog iets doen, bv beroep aan tekenen tegen die beslissing (plannen werden goedgekeurd op 2 april)
mvg

Georges
Indien de verkavelingsvoorschriften voorzien in een verplicht plat dak, dan is dit een overtreding van de verkavelingsvoorschriften. Wat zegt stedenbouw van de gemeente hierover? Vraag hen eerst uitleg waarom ze toch de bouwvergunning hebben goedgekeurd. Richt vervolgens brief aan College van Burgemeester en Schepenen warin u rechtzetting eist van de situatie. Dreig met rechtszaak indien nodig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”