Naam gezuiverd zien

Lori
Topic Starter

Naam gezuiverd zien

#1 , 29 apr 2010 12:54

Misschien dat iemand mij verder kan helpen met wat raad.Enkele weken geleden moet mijn naaste buur een klacht ontvangen hebben van een wijkagent over perceelsgrensovertredingen naar straat toe .
Die buur moet de indruk hebben gekregen dat ik die klager was ,hetgeen dus geheel niet zo is .
Kom ik gisteren erachter dat dit niet een alleenstaand geval is want nu zou mijn overbuur in 't kort ook al 5 keer de wijkagent over de vloer hebben gekregen over bouwovertredingen en perceelsgrensovertredingen .Aan hen heeft hij meegedeeld dat de klacht van iemand uit de ...straat kwam en dat het vlakbij is en je niet kan missen .Gezien zij de twee andere buren zelf hebben op aan gesproken en zij hun betrokkenheid ontkennen en mijn naaste buur zijn vinger naar ons toe wees (zelf hem horen zeggen),worden wij eigenlijk min of meer verdacht .Mijn man heeft de overbuur zelf aangesproken om de roddels die rondgingen en hen laten weten dat wij er totaal niets mee te maken hebben .Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ook al hebben wij ontkent ,dat dit wordt geloofd .
Is er een mogelijkheid om te weten te komen wie die klachten neerlegd .Want zou toch graag onze naam gezuiverd zien .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 29 apr 2010 13:26

De wijkagent hierover aanspreken.

Lori
Topic Starter

#3 , 29 apr 2010 14:04

Ik heb al contact opgenomen met politiekantoor en volgens hen wordt dit niet gedaan .Ik kon morgen terecht bij de wijkagent en hem het probleem voorleggen maar of hij mij van alle blaam zou helpen ,hoefde die wijkagent niet doen ,volgens de man die ik sprak . :cry:

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2010 19:17

De politie mag zal geen info verstrekken over dossiers - dat valt allemaal onder beroepsgeheim.
Als u echter wordt aangesproken door tegenpartijen die u 'betichten' om iets verteld te hebben kan je
1- wel vragen aan Kw Inspecteur aan anderen duidelijk te zeggen dat U het niet was.
2- met buren best samen eens een praatje te doen en te vragen wat uw voordeel zou zijn bij een hetse.
Nb is er van het ganse verhaal 'klacht' een tegen bepaald efeiten - zijn er overtredingen gebeurd ... en wie zou daar voordeel bij hebben. Kan eventueel een achterbuur zijn.
3 -u kan altijd mocht het aanhouden klacht wens lasterlijke aaantijgingen en andere artikels in te dienen tegen onbekenden ( buren).
Tja als het naar de straat toe is zal de politie ookw el zien dat er al of niet een overschrijding is en een usurpatie van gemeentegrond

Lori
Topic Starter

#5 , 29 apr 2010 22:03

Het geval van mijn naaste buur kan ik nog inkomen dat er klacht tegen ingediend is , veel te gevaarlijke situatie dat hij gecreeerd had en dan nog net in een bocht .Het is best mogelijk dat niemand ervoor klacht heeft ingediend maar alleen al door politie is opgemerkt en misschien daarom de vraag naar verwijdering .
In geval van mijn overbuur die meerdere klachten ontving ,heeft niemand er hinder van .Ik denk eerder dat dit een geval is van benijerij en de puntjes op de i zetten .Er is met die buur een gesprek geweest waarin wij weerlegd hebben dat hetgeen hij gedaan heeft in ons voordeel zelf is maar vrees dat de kwaadsprekerij van afgelopen dagen teveel indruk heeft gemaakt .Vooral dan de uitleg dat het iemand van kortbij is en je kan niet missen ,maakt dat je de indruk krijgt dat maar een klein aantal buren ervoor in aanmerking komt .
Ik ga morgen terug contact opnemen met de wijkagent .
Dank je voor jullie raad :wink:

Terug naar “Andere”