Vruchtgebruik/verhuur

tandartstom
Topic Starter

Vruchtgebruik/verhuur

#1 , 27 mar 2010 08:21

Ik koop een appartement in naakte eigendom en verkoop het vruchtgebruik door aan mijn vennootschap voor 20 jaar (vastgelegd door revisor). Nu wil ik een deel van die ruimte verhuren aan een zelfstandige kinesiste. Met wie gaat zij het huurcontract aan? Met mij als naakte eigenaar of met de BVBA die het vruchtgebruik gekocht heeft? Wat zijn de fiscale gevolgen voor de 2 partijen, zowel ik als privé persoon, mijn BVBA en zij als zelfstandige (misschien later ook als BVBA). Ik heb niet de bedoeling een soort associatie aan te gaan, ik wil alleen eigenaar blijven maar een leegstaande ruimte verhuren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 mar 2010 09:36

Verhuurrecht hoort toe aan de bva aangezien dit recht deel uitmaakt van het vruchtgebruik.

Dit lijkt me ook het meest interessante aangezien je op deze wijze de hoge belastingen op handelshuurgelden kan vermijden.

Reclame

Terug naar “Andere”