EPC Certificaat

klerken18
Topic Starter

EPC Certificaat

#1 , 22 mar 2010 22:21

wij gaan ons huis verhuren aan onze dochter,nu is er wet dat er een EPC Certificaat nodig is.
nu is mijn vraag bij verhuring aan kinderen zou dat certificaat ook verplicht zijn .

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 mar 2010 08:30

Bij elke verhuur is het epc verplicht.

Als de familie echter niet reklameert dat er geen epc is, u weet dat een epc minimaal € 250 kost en de boete op het niet laten uitvoeren van een EPC maximaal € 250 is (tot dewelke nog niemand werd veroordeeld)...

bosprocureur

#3 , 23 mar 2010 09:45

Bij elke verhuur is het epc verplicht.

Als de familie echter niet reklameert dat er geen epc is, u weet dat een epc minimaal € 250 kost en de boete op het niet laten uitvoeren van een EPC maximaal € 250 is (tot dewelke nog niemand werd veroordeeld)...
Laat er nu net vandaag in een "kwaliteitskrant" melding gemaakt worden van de eerste boetes, en dan wel ineens van 500 Euronen per stuk...

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100323_001

Controle is eigenlijk best gemakkelijk : enerzijds moet het huurcontract geregistreerd worden, anderzijds worden zover ik weet de EPC's opgemaakt bij het VEA; eventjes een jobstudent de dossiers laten naast elkaar leggen, en de staatskas wordt weer wat bijgevuld. Een idee voor het Zilverfonds ?

Reclame

Vandebos

#4 , 23 mar 2010 10:01

Waar een crisis toch niet toe kan leiden...

Men gaat van de epc naleving eindelijk werk maken.

tianneke

#5 , 23 mar 2010 11:11

Geen enkele kandidaat huurder die er naar vroeg....

Vandebos

#6 , 23 mar 2010 11:27

Op één jaar tijd en 6 contracten welgeteld 1 huurder die ernaar informeerde wat een epc eigenlijk was want zijn schoonbroer had hem daarover gesproken en of hem dat meer ging kosten bij huur... rentmeester heeft vriendelijk gewezen naar derde bijlage...

Antwoord van huurder: ja maar wat moet ik daarmee en kost mij dat nu meer? Ik heb hier niet om gevraagd!!

:lol:

Tja.

bosprocureur

#7 , 23 mar 2010 12:15

Op één jaar tijd en 6 contracten welgeteld 1 huurder die ernaar informeerde wat een epc eigenlijk was want zijn schoonbroer had hem daarover gesproken en of hem dat meer ging kosten bij huur... rentmeester heeft vriendelijk gewezen naar derde bijlage...
Antwoord van huurder: ja maar wat moet ik daarmee en kost mij dat nu meer? Ik heb hier niet om gevraagd!!
:lol:
Tja.
Hier dezelfde ervaring. Het gaat nochtans om een uiterst belangrijk document, dat de huurder leert hoeveel hij nu wel zal gaan verbruiken.
Onlangs naar een rijwoning gaan kijken. De verkopers hadden echt hun best gedaan : zowel mevrouw als mijnheer hadden een EPC attest gevraagd, bij een verschillende firma. De ene kwam uit op minder dan 500, en de andere op iets meer dan 600. Vraagje : is het de verhuurder of de huurder die in zo'n geval kiest welke versie aan het huurcontract gehecht wordt? :roll: :lol:

Terug naar “Andere”